03 december 2012

Fløjsbløde negle - men lidt af en skuffelse



Fløjsbløde negle med et anderledes finish - det lyder jo egentlig meget godt. Derfor blev jeg også ellevild, da Velvet Manicure-sættet fra Ciaté landede i min postkasse.

Men vi kan jo lige så godt få det ud i det åbne: Jeg blev desværre lidt skuffet :/

Læs med her for at høre hvorfor... Men først skal vi have sættet præsenteret:

Sættet kommer i en lækker, lækker indpakning...

...og består af en underlak, en børste og en bøtte med 'fløjl' - eller det, som amerikanerne kalder 'flocking powder'.


Vi starter med at lægge et lag af den lækre, lækre lak Starlet 048. En mørkelilla lak med mørkegrå undertoner, som jeg helt sikkert godt kunne finde på at tage på uden pulver ovenpå!

Her har jeg taget to lag på bare lige for at vise, hvor flot den ser ud, hvis man bare skulle have den på alene:





Som med caviar-sættet, kommer der også med velvet-sættet en manual til, hvordan man skal gøre for at få fløjlsbløde negle.

Opskriften en simpel: Tag et lag lak på, og tag herefter et lag mere på én negl. Drys fløjspulveret over neglen, mens lakken stadig er våd - fortsæt med alle fingrene, en efter en.



Når det har tørret lidt, skal man så bruge børsten til at børste overskydende pulver af. Og her kommer mit problem, for børsten tager næsten al pudderet af igen. I kan se på billedet herunder, hvor meget to negle har svinet.




Resultatet af svineriet er lidt trist at se på :/ De ser ikke fløjlsbløde ud, de ser bare... Ja, helt forkerte ud. Og selve looket, som jeg har fået det til at se ud her, ville man kunne opnå bedre - og uden at svine halvt så meget - med en mat top coat.




MEN, jeg har altså set det lykkes for andre bloggere.
Jeg tror, hemmeligheden er, at man netop ikke skal bruge børsten til at børste overskydende pulver væk, men i stedet tappe neglene mod bordet for at få de løse stykker til at falde af.

Og den metode skal jeg helt sikkert prøve. Og så skal I selvfølgelig nok få et nyt indlæg!
(Hvis I har erfaringer med ikke at bruge børsten, men bare tappe neglene, må I meget gerne dele dem med os her!)

~ Charlotte

10 kommentarer:

  1. Den sorte er ellers super flot :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er den, ja :)
      Jeg ved ikke, om man kan købe den uden resten af pakken, faktisk...

      Slet
  2. Hmm... Hvis "tapperiet" ikke virker, så ville jeg prøve at duppe blødt ovenpå pulveret lige efter at det er blevet drysset på. Og *så* tappe. Eller noget :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gjorde jeg også, altså duppede... Og så fjernede penslen det hele igen. Må prøve mig lidt frem.. :)

      Slet
  3. Ja jeg havde også en masse bøvl med det... men altså den der starlet er jo altså lækker ;D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jaaarh, det er den :D
      Godt at høre, man ikke er den eneste, der har haft bøvl ;D Er det blevet bedre med lidt øvelse, så?

      Slet
  4. Ja, det var da et træls resultat, jeg tror jeg ville dyppe den våde negl ned i flocking powderen, tappe, dyppe osv. for at minimere mængden de ikke komme på neglen, det synes jeg også viker bedst med perler etc.

    SvarSlet
    Svar
    1. Perler har jeg prøvet det der med at dyppe, og det fungerede slet ikke for mig, fordi de så blev skubbet for meget rundt, og det gav et grimt resultat på lakken... Men måske kunne det virke med flocking powderet, så sviner det heller ikke så meget... Det må jeg lige prøve ;)

      Slet
  5. Har oz set én, der trykkede det lidt fast med fingrene.
    Tør ikke selv prøve. Ret sikker på, at jeg vil få et hysterisk anfald undervejs... :oO

    SvarSlet
    Svar
    1. Et hysterisk anfald, ligefrem.. Ej, det går da ikke! :D

      Slet

Skriv en kommentar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...