25 november 2012

Vi er i gavehumør: Julekonkurrence!!



Vi elsker julen her hos Passion4Polish!! Den gode mad, den hyggelige stemning, Disney's Juleshow på DR1 ;) Og ja, så er der jo selvfølgelig også: GAVERNE!!! :D

Og netop fordi vi er så store tilhængere af gaver, så bliver vi simpelthen nødt til at forkæle jer; vores fælles lak-elskere og allerdejligste læsere.

Meeeen, det er jo en julegave, så I får ikke at vide, hvad præmien i vores store jule-konkurrence er. Vi kan dog røbe, at det er lakker fra en af dette års julekollektioner.
Og vi har forbarmet os så langt, at vinderen ikke behøver at vente til d. 24. december med at pakke op. Er vi ikke søde? :)

For at deltage i konkurrencen skal du fortælle os om din bedste eller værste jul. Det kan være alle de historier, du kan komme i tanke om.

Var der en jul, hvor du ønskede dig en rød cykel, men du fik hjemmestrikkede sokker i stedet? Var der en jul, hvor al maden brændte på, og I måtte bestille take-away? Eller husker du julen, hvor du var 10 år gammel, og du mødte din største helt, Julemanden? ;) Det kan være hvad som helst!

Vi vælger en historie, der får julen forsødet med en overraskelse fra os. Og hvis vi selv skal sige det, så er det altså en ret så FAB gave ;)

Så find minderne frem! Og deltag i vores fantastiske julekonkurrence!!

Vi glæder os til at høre jeres historier :D



Regler og konkurrencebetingelser:

* Du skal være ven med os på facebook eller følge bloggen via Google Friend Connect eller Bloglovin' for at deltage (skriv også i kommentaren, hvor du følger os).
* Du kan kun deltage ved at tilføje en kommentar til dette indlæg eller under kommentarerne til indlægget på facebook. Kommentarer uden for dette indlæg vil ikke blive taget i betragtning.
* Du kan deltage lige så mange gange, du har lyst. Hver historie skal have sin egen kommentar - dvs. du kun deltager én gang, hvis du skriver flere historier i samme kommentar.
* Det kan være en god idé at skrive din mail ved din kommentar, så det er nemmere for os at kontakte dig. Ønsker du ikke at skrive din mail, så sørg bare for at holde øje med vores facebook efter konkurrencen er slut.
* Konkurrencen løber frem til søndag d. 2. december kl. 12.
* Vi vælger en (1) vinder, der bliver kontaktet per mail og bliver annonceret på facebook. Vinderen har 48 timer til at svare på mail, ellers bliver der valgt en ny vinder.


Julehilsner
Anne Marie & Charlotte


Konkurrencen er afsluttet. Stort tillykke til Henriette!! :D

19 kommentarer:

  1. Min værste jul var sidste jul, vi var hjemme hos min faster og onkel og mine to fætre. Da de er drenge ( tydeligvis) og mig og min søster er piger blev det en lidt kedelig jul. vi havde ikke noget at snakke om så det var en lidt akavet stemning. oven i det skulle min mor hele tiden sige noget der gjorde mig pinlig berørt så jeg blev rød i hovedet 100 gange ;-)jeg følger jer alle 3 steder og min email er vorbech@msn.com

    SvarSlet
  2. Min bedste jul var da jeg var mindre ude hos min mormor og mormor. Min søster, kusiner og jeg legede ude i køkkenet at vi arbejde i en restaurant og vi kunne slet ikke vente med at få åbnet alt vores legetøj under juletræet. den dag i dg ved vi ikke rigtig hvad vi skal lave og gaverne er ikke noget man kan lege med så jeg husker tilbage med stor misundelse. vorbech@msn.com

    SvarSlet
  3. Min værste jul var da jeg var 6 og jeg glædede mig så meget til gaverne at jeg kastede op hele dagen og tilbragte juleaften i sengen med en balje.

    Jeg følger via bloglovin og facebook. Min mail er maibrittj_@hotmail.com

    SvarSlet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. Min værste jul var for 5 år siden. Jeg løb i rutefart mellem soveværelse og badeværelse om natten fra kl 00.30 til kl 04.00 og kastede op. Jeg fik kastet op inde i sengen også og måtte sætte vasketøj over midt om natten. Mine forældre hentede mig ved middagstid, hvor jeg stadig var syg. Om aftenen kunne jeg ikke spise, fordi jeg havde det så skidt, så julen blev tilberedt i en "rede" af puder og dyner på gulvet foran deres kakkelovn.

    Sorry for at slette kommentaren først men jeg glemte min mail første gang.
    denlilleverden@ofir.dk

    SvarSlet
  6. en dyster historie. ELSKER julen, men i julen 2008 var min bedstemor dødssyg. Det hele startede med en masse undersøgelser i løbet af november og december. Den 14. dec fik vi så at vide at hun havde kræft og de tog undersøgelser for hvor langt det var (Hun havde i mange år brokket sig over smerter, men lægen mente hun bare ville have mere medicin og at der ikke var nogen grund til brkymring), den 23. dec fik vi så at vide at kræften var spredt til næsten hele kroppen, også helt ind i knoglerne og at der ikke var noget at gøre. Vi skulle nyde den tid med hende, da der ikke var længe igen. Gæt lige på hvor elendig jul vi havde i 2008, ingen af os var i godt humør og vi skiftedes til at sidde og tude. Vi mistede min kære bedstemor 14. januar 2009. Hun var åååh så dejlig, og jeg var kun glad for at hun endeligt havde fået fred fordi hun var i så mange smerter de sidste år af hendes liv. Hun gik fra at bage hver dag, og til at sidde i kørestol den 23. dec og ikke havde kunnet gøre noget som helst det sidste halve år af hendes liv.

    NÅH det var nok med en dyster historie. Har selvfølgelig haft rigtig mange fantastiske juleaftener og det er disse vi skal mindes og selvfølgelig også alle de gode minder om hende, og ikke kun hendes sidste tid :)

    Håber at I får jer en god jul og et rigtig godt nytår :)

    Knusser Mie Mewsen@gmail.com

    SvarSlet
  7. Jeg husker ikke året, men ca. en håndfuld siden. Jeg vågnede med øjenbetændelse d. 22.december, men ellers var der ikke så meget i det. Det blev dog værre og værre og jeg vågnede og havde det ret så skidt den juleaftensmorgen. Maden som jeg altid elsker, kunne jeg slet ikke få ned, og i løbet af aftenen fik jeg også smittet min lillesøster, så vi begge endte med dyner inde i stuen. Dagen efter valgte jeg at smitte min far, så det kun var min mor og lillebror der kunne være med til familiejulefrokosten. Men intet er så skidt, at det ikke er godt for noget. Min far lavede vores egen lille julefrokost til os 3 syge mennesker. Det var simpelthen så hyggeligt, alle lige sløje med en cola til maven hver, og en varm leverpostejmad med bacon. Det endte da med at blive nogle gode juledage alligevel :)

    Kh
    Simone (GFC og facebook)
    culparmaiel@hotmail.com

    SvarSlet
  8. Min bedste jul: jeg var omkring 6 år, og mit største ønske var en legetøjs-symaskine som faktisk kunne sy. JEG FIK DEN!! Og jeg syede faktisk rigtig meget på den. Ikke rigtig noget der kunne bruges til noget, men stoflapper blev syet sammen i massevis :-D
    Min værste jul: for 3 år siden, den første jul efter jeg blev skilt og skulle undvære mine børn!!! FØJ jeg sidder nu og triller en tåre ved tanken om den skrækkelige juleaften... Sidste år skulle min eksmand have dem igen, der nassede jeg mig til en invitation ;-) Jeg nægter nogensinde at holde jul uden dem igen!!

    SvarSlet
  9. Min bedste jul er at holde det sammen med min kære familie og alle vores 4 børn er samlet, selvom børnene er ved at være voksne,har de stadig sommerfugle i maven og fylder maven med mad og julehygge. senere på aftnen når vi har danset og sunget rundt om træet, kan de ikke vente længere på gaverne. Jeg elsker hvert øjeblik vi har sammen med vores børn, da man ikke har dem hjemme for altid og de skal også have deres eget liv, men det er svært at give slip.
    vi hygger og nyder altid julsetrationerne sammen. Håber I alle får en glædelig jul samt et lykkebringende nytår :-)
    Jane Tvede
    Jane@team-tvede.eu

    SvarSlet
  10. Min bedste jul var helt klart da jeg var omkring 6-7 år. Jeg havde selvfølgelig glædet mig hele dagen op til den store aften. Da vi dansede om juletræet kiggede jeg hele tiden ned på gaverne for at få øje på dem som var til mig. Jeg kiggede især på den store pakke i midten. Endelig var vi færdige, og det var tid til gaver. Den store pakke havde mine forældre sagt at vi kun skulle åbne den til sidst. Vi åbnede gaver, jeg havde ikke fået så meget. Men jeg var helt sikker på at den store pakke var til mig. Så var det tid til den store pakke. Mine forældre sagde til min storebror at han skulle komme, og han pakkede så gaven ud. Jeg så på med stor misundelse da han rev i papiret. Han fik så et gult fly med fjernbetjening, som faktisk kunne flyve. Men jeg var rigtig sur og fornærmet over at han havde fået så meget. Jeg kan huske at jeg sad og græd nede i sofaen, da mine forældre går ind ved siden af. Pludselig kommer de ind med en kæmpe(!!) pakke. Jeg kigger op og ser BR papiret. Mine forældre beder mig om at komme, og jeg spurter hen og river papiret væk. Og der, lige foran mig er et kæmpe prinsesse slot til barbier. Jeg var ovenud lykkelig. Det var den bedste, eller i hvert fald sjoveste jul nogensinde! :-)

    -Jeg følger jer via. facebook, og min email er Vickzianails@gmail.com

    SvarSlet
  11. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  12. Jeg tilbringer ca. hver 2. jul bag tremmer. Fordi jeg jobber som fængselsbetjent.
    & eftersom, jeg ikke har børn, tager jeg ofte vagten, så mine kolleger med børn, kan være hjemme hos dem.
    Værste jule-vagt, var dét år, hvor en fange røg på hospitalet (af grunde, jeg ikke må oplyse) & jeg så skulle sidde vagt (alene) på en trist hospitalsgang.

    Jeg følger med via Bloglovin'.
    Min mail: seloy@outlook.com

    SvarSlet
  13. Julen er en vigtig tid i min familie. Vi har en masse forskellige traditioner, som betyder alverden for os. Mit favorit minde og samtidig min yndlings tradition er, når vores juletræ skulle pyntes. Mine to søskende og jeg har aldrig været med til at pynte juletræet. Det er en tradition fra min mors side af familien, at træet først blev pyntet, når vi var lagt i seng d. 23. december. Selvfølgelig fandt vi altid på alle mulige tænkelige undskyldninger for at komme nedenunder og se, om vi kunne få et glimt af træet. Selvom vi sneg og ned ad trappen, så blev vi altid afsløret af min mor. Hun stor nærmest parat med et viskestykke, som vi fik bundet om hovedet, så vi ikke så træet før tid.

    Når vi så kom ned morgenen efter og så træet pyntet – så var det næsten magisk. Det er helt klart mit bedste juleminde som barn. Træet og traditionen bag betød så meget, at vi med glæde havde ofret vores gaver – bare for juletræets skyld.

    Mine forældre er nu skilt, så julen bliver aldrig rigtig den samme igen. Men dette minde får mig til at smile år efter år i december ☺

    Jeg følger jer på Facebook. Min e-mail: henriettebirloe@live.dk

    SvarSlet
  14. Super med denne julekonkurrence! ;)
    Min værste jul ligger 2 år tilbage. Den 21. december hvor jeg fik juleferie i 8.klasse, fik jeg at vide af min far at jeg godt kunne tage og skride over til min mor. Vi havde ligget i retssag om hvor jeg skulle bo i et ½ år, og jeg var på min mors side. Jeg havde i de 2 måneder op til jul fået at vide konstant at jeg ville få flyttekasser i julegave af min far + stedmor, så jeg havde intet forventet. Men derfor kommer det stadig som et chok når man forventer at have en hyggelig jul med sin far, stedmor, brødre og bedsteforældre, og så få at vide at det blir altså ikke til noget alligevel. Min mor skulle fejre jul sammen med sin mands familie, som jeg ikke kunne lide, så dem havde jeg heller ikke lyst til at fejre jul med.
    Heldigvis har jeg den bedste moster i verden, der d. 22 ringede til mig og spurgte om jeg ikk havde lyst til at fejre jul hos dem med min mormor, morfar, onkel, moster og så deres 2 børn? Jeg er dem stadig dybt taknemlige idag, det lykkedes dem at sørge for at jeg fik en nogenlunde jul selvom jeg lå i krig med min far.
    Nu bor jeg hos min mor, og har stort set ingen kontakt med min far længere.
    Det er umuligt at vælge en bedste jul da alle de julaftener jeg fejrede hjemme hos min far sammen med familien, var fantastiske!

    Jeg følger jer på facebook og via GFC :) charlotte.arli-bendtsen@hotmail.com

    SvarSlet
  15. Sikke nogle triste historier nogle af jer fortæller :-(
    Håber sørme at i har det bedre nu og kan nyde denne jul!!

    En af de juleaftner jeg husker bedst, var da jeg var omkring 10-11 år og det stormede en hel pelikan sådan cirka.
    Dengang hang der stadig elledninger og en af dem sprang med et stort knald og tilhørende lysglimt nogle 100 meter henne ad vejen.
    Så strømmen røg lige i det, at kun den brune sovs manglende...

    Min morbror var til sidst så sulten at vi spiste julemad uden sovs. og så kom strømmen selvfølgelig lige efter vi havde spist første portion. Typisk ;-)
    Vi nåede selvfølgelig også at udskifte lyskæden med levende lys få minutter før strømmen kom tilbage.

    Jeg følger jer via GFC og facebook :-)

    SvarSlet
  16. Mit første møde med julemanden (som jeg kan huske) jeg har nok været 4-5 år gammel.
    Vi skulle holde juleaften sammen med min moster og onkel. De havde hele aftenen snakket om julemanden mon kom og jeg sagde bare ja ja. Senere på aftenen skulle jeg op i stuen ovenpå hvor juletræet stod. Jeg er stadig overbevist om at jeg så noget ud af vinduet og hørte en klokke ringe ;) jeg for nedenunder til de andre, for hold da op hvor blev jeg bange. Pludselig ringede det på døren, og ind kom julemanden for at ønske glædelig jul. Aldrig har jeg skreget så meget og været så bange. Det var bare en af naboerne de havde fået til at komme forbi for min skyld, men det kunne de sgu godt ha sparet - jeg morede mig absolut ikke ;)
    Den værste jul var jeg heller ikke så gammel - jeg var syg og skulle have noget medicin i flydende form og det smagte rædselsfuldt. Jeg nægtede at drikke det, så det endte med at 3-4 fuldvoksne mænd måtte holde mig fast og tvinge det i halsen på mig - bvadr... Min far var MEGET tæt på at give op og køre hjem (dem trussel fik mig heller ikke til at drikke det frivilligt) føj for en jul, og langt de fleste gaver til mig indeholdt undertøj - så kan det næsten ikke blive værre :(

    Glædelig jul :D

    Mette_vindfeld@msn.com

    SvarSlet
  17. Det er svært at vælge den bedste jul, da jeg endnu i mit liv kun har haft gode juleaftner.
    Men en anderledes jul, som jeg i hvert fald altid vil huske er julen for to år siden.
    Planen var at vi skulle holde juleaften hos min mormor i hendes gamle, kæmpe store hus, med den smukkeste udsigt over vandet.
    Dog frøs hendes vandrør i løbet af december, så hun havde ingen rindende vand i huset. Vi besluttede dog, at det ikke skulle stoppe os i at holde jul i huset, så vi slæbte alle vand til huse i spande og flasker, så vi havde til madlavning, håndvask, opvask og til at skylle ud i toilettet.

    Vi startede eftermiddagen med at gå i kirke og fik alle besøgt kirkens toilet efter gudstjenesten inden vi igen tog hjem til min mormors hus. Det er bare så meget nemmere at gå på toilettet, med rindende vand :)

    Madlavning gik fint ved hjælp af det medbragte vand, selvom vi alle flere gange var henne og tænde for vandhanen af ren og skær vane. Opvasken endte vi med bare at skylde af og så tog mine forældre det med hjem til deres opvaskemaskine, så vi ikke skulle bruge tid på at vaske op efter mange mennesker.
    Derefter dansen om juletræet, gave udpakning og hygge. Aftenen sluttede med Midnatsgudstjenesten fra Rom i fjernsynet mens vi ryddede det sidste op og min mormor sov siddende i sofaen.

    Min mormor levede faktisk uden vand i huset i ca. 2 måneder den vinter. Noget af tiden boede hun dog hos mine forældre, men resten af tiden klarede hun uden at klage. Hun tog bad hos en veninde eller tog i svømmehal og alle der besøgte hende blev bedt om at slæbe to spande med vand hjem til hende fra naboen. Derudover lå der jo meget sne og det tog hun ind og tøede op foran pejsen. Hun er sej min mormor.

    En tanke til dem der af en eller anden grund ikke har rindende vand i huset og glædelig jul til alle.

    - Louise

    Jeg følger jer via Google Friend Connect og min mail er louiseh999@gmail.com

    SvarSlet
  18. Juleaften kan aldrig blive dårlig, det er den aller hyggeligste dag på hele året! Så jeg elsker alle juleaftner, lad os få nogle flere af dem ;) :D

    SvarSlet
  19. jeg har alle år haft juleaftnen der ikke var værd at tale om pga en mor der altid piskede en stemning op og derfor ikke gjorde det synderligt hyggeligt, desværre hang den følelse med. og nu for færste gang i mit liv glæder jeg mig til at holde jul med min skænne kæreste og hans familie for første gang.. :) <3
    Kærligst og god jul fra Maria suzette vergmann
    Maria.vavle@gmail.com

    SvarSlet

Skriv en kommentar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...