22 november 2012

Kaviar er hvad vi har...



Som lovet på facebook, får I her det første af to indlæg om Ciatés særlige manicure-sæt - I ved, dem der har været så meget hype om: Kaviarmanicuren og fløjlsmanicuren.

Og som som jeg skrev på facebook, var der en af de to, der skuffede og en, der overraskede særdeles positivt. Nogle af jer har gættet det, men de fleste af jer gættede faktisk forkert.

For det var nemlig denne kaviarmanicure, som overraskede mig positivt!
Hvorfor den anden skuffede kan I det kommende indlæg. Indtil da får I her grunden til, hvorfor kaviarmanicuren nu får lov at komme på mine negle igen.




Kavirmanicuren kommer i en flot indpakning - hvem kan ikke forføres af de der læber? ;)



Manicuresættet består af en fin, bronzefarvet lak med - navnet Gold Digga 030-, en flaske med små kaviarperler - i farven Headturner - og en tragt.

Jeg købte faktisk mine første micro beads, som de små perler hedder, på eBay for laaang tid siden. Jeg forsøgte mig med fiskeægsnegle. Men de fangede mig ikke. For det svinede at få dem lavet, der var micro beads ud over det hele, og så faldt de små perler hurtigt af igen. (Men det er der også en løsning på. Den kommer vi til...)

Derfor havde jeg heller ikke store forventninger til dette manicuresæt.
Men Ciaté har altså formået at gøre hele processen nemmere. Det skyldes, helt simpelt, at mikroperlerne kommer i en flaske med en smal hals (almindelig neglelaksflaske, men altså smallere end de bøtter, jeg har med perler) - og en tragt.



Sættet kommer med en trin-for-trin-guide på bagsiden af æsken, så man kan ikke gå galt i byen ;)



Vi starter med at påføre et lag lak Gold Digga. Den er i øvrigt også rigtig flot uden perler! På billedet har jeg lagt to lag. Den er nem at arbejde med, men en lille smule streaky, som de fleste metalliclakker jo er.



Dernæst påfører man endnu et lag på én finger af gangen, og drysser så perler på, mens lakken stadig er våd. Det kan man gøre ind over den lille plastbakke, der følger med - hvilket altså fungerer bedre end en dyb tallerken, som jeg har brugt hidtil. I dunno why!



Perlerne trykkes mod neglen for at få dem til at sidde fast - og overskydende perler børstes let af. Og så kan man jo selv bestemme, om man vil have hele neglen dækket, eller om man skal kunne se den flotte bronzefarve bedre, som jeg har gjort det her :)




De overskydende perler hældes nemt og bekvemt tilbage i flasken med den medfølgende tragt. Der var stort set ikke nogle, der røg uden for.



Og woops - så var der lækker fiskeægsmani.


Men selvom Ciaté har løst problemet med, at micro beads kan være ustyrlige, løser det ikke problemet med, at de er svære at få til at blive siddende på neglene.

Men der fik jeg for nylig et tip. Et ret banalt tip, men det er de bedste råd jo oftest - altså, simple...
For at få dem til at sidde bedre fast, kan man bruge lim. Enten neglefolielim eller en anden slags, for eksempel den nye Peel Off Base Coat fra essence. Eller slet og ret trælim.

Men kan man det oven på farvet neglelak, spørger du måske?
Og derfor har jeg selvfølgelig også testet det:


Peel Off Base Coat, Nøgen negl til sammenligning, Foil adhesive


Mens det stadig er vådt, ser det sådan ud. Men når det så tørrer, er der ingen farveforskel overhovedet.



Og derfor kommer kaviar til at pryde mine negle fremover. Og så elsker jeg bare farverne i det her sæt! Bronze og turkis er bare SÅ flotte sammen :D


~ Charlotte


Sponsoreret indlæg - disse lakker er sendt til test, men indholdet er stadig udtryk for min egen, selvstændige holdning.

6 kommentarer:

  1. HVIS man bruger trælim skal man lige være sikker på at det er en af dem der tørrer transparent op. Nogle af dem bli'r ved med at være hvide. Men godt tip ellers.

    Hvor får man det der Foil Adhesive lim henne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har heller ikke prøvet med trælim, ved bare, at nogle siger, det er det samme som essence's Peel Off Base Coat... Så ja, det skal man lige være sikker på ;)

      Vil helt klart også anbefale foil adhesive!
      Jeg har købt mit her:
      http://www.naildelights.com/nail-art-foil-c-18.html?sesid=65o3cifk0ptt1l3qcij9mqfr55

      Men man kan også finde det på eBay ved at søge 'foil adhesive' :)

      Slet
  2. Jeg prøvede en enkelt negl med beads en dag de havde sådan en prøve-stand i Sephora. Det holdt nogenlunde i 20 minutter, så faldt de første perler af. Og når først de begyndte at falde af, ja, så røg resten også lige så stille af. Så selvom det kan se ret fedt ud, så er det vist ikke lige noget for mig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det ser knap så fint ud, når de begynder at falde af ;)
      Men det er jo her, du skal bruge lim ;)

      Slet
  3. Whiii, har lige fået et sæt i julegaver & glæder mig til at prøve det! Så skal jeg bare lige have fat i en gang trælim -
    Tak for tippet! ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Yay, sikke da en lækker julegave :D Og selv tak da :D

      Slet

Skriv en kommentar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...