07 oktober 2012

Peel Off Base Coat + Fem skarpladte Favoritter





Det er ikke nogen hemmelighed, at jeg har en svaghed for gunmetal lakker - især glitter gunmetal lakker ;-)

Det er dog ikke så ofte, at jeg tager mig tiden til at have mine yndlingslakker på. Ikke fordi det tager lang til at lægge lakken - det tager en krig at få dem af igen!!

MEN, nu findes der en løsning: Essence - Peel Off Base Coat. Underlakken fra Essence er en fantastisk opfindelse, der gør det muligt at fjerne glitter lak på ingen tid. Lakken kan nemlig bare pilles af, når du er træt af den - og det gør ingen skade på dine negle.

Så en test af denne Peel Off Base Coat er en oplagt mulighed for at vise jer fem af mine glitter gunmetal favoritter. En sand win win situation ;-)

Underlakken fra Essence skal påføres i et tykt lag.
Efter cirka 10 minutter har underlakken skiftet farve fra hvid til gennemsigtig, og den er herned klar til, at du kan lægge glitter lak.

Jeg har valgt fem af mine favorit gunmetal glitter lakker til at teste Essence - Peel Off Base Coat. Fra venstre ses: China Glaze - Tinsel Town, Nicole by OPI - Follow Me On Glitter, Nicole By OPI - Nicole's Nickel, Milani - Silver Dazzle og Butter London - Gobsmacked.




Fra tommel- til lillefinger: China Glaze - Tinsel Town, Nicole by OPI - Follow Me On Glitter, Nicole By OPI - Nicole's Nickel, Milani - Silver Dazzle og Butter London - Gobsmacked.

Jeg elsker simpelthen, at gunmetal lakkerne har så forskellig dybde og glitter-konsistens :-)
Lakkerne i sollys.

Ifølge Essence skal du helst undgå varmt vand helt op til tre timer efter, at du har lagt lakken. Så du skal have sat lidt tid af, når denne underlak skal bruges.

Nu er det tid til at finde ud af, om underlakken virker :-)


Med hjælp fra en neglepind fik jeg stille og roligt løftet lakken fra neglen. Det føltes ikke som om, at lakken sad løst eller på nogen måde var designet til at 'falde nemt af'. Lakken sad fint fast rundt i kanten, men da jeg først havde fået 'hul' med neglepinden, så gik det hele som en leg.
Det tog ingen tid at få lakken af neglen, om som I kan se, så er det minialt, hvad der sidder tilbage på neglen.
Jeg må sige, at jeg er imponeret over, hvor super nemt det var, at fjerne glitter lakken fra neglen. Den her underlak vil helt sikkert sørge for, at mine fingerspidser vil glitre en del oftere ;-)

Hvad siger I til Peel Off Base Coat? Er det noget, I kunne finde på at investere i?

Og hvad med gunmetal lakkerne? Er de ikke bare FAB? ;-)

Hav en god søndag derude i Lak-land!


/ Anne Marie
 

10 kommentarer:

  1. det er et super smart produkt men jeg har dog læst mig frem til flere steder at det virker lige så godt med trælim så jeg tror jeg vil forsøge mig med det før jeg indvieters i denne underder lak ;D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har også læst, at trælim skulle fungere på samme måde ;) Så du må endelig melde tilbage og fortælle, hvordan det har virket.

      Jeg hælder nok mere til at bruge et 'originalt' negleprodukt ;)

      Slet
    2. jamen det skal jeg da gøre;) det kan jeg endelig godt forstå du gør men jeg kan godt lide det der med at afprøve ting som man normalt ikke ville bruge:)

      Slet
    3. Sjovt. Det at den skoftede farve fra hvid til gennemsigtig fik også mig til at tænke på trælim - eller almindelig "skolelim" - det skal da prøves :D

      Jeg overvejer også om man ku' bruge peel-off-effekten til at lave sjove mønstre sådan lidt hen ad tape-metoden, hvis man kun kom det på noget af neglen, oven på en anden lak.. hmmm.. Ideer :D

      Slet
  2. Hvor er det bare smart!

    Hvor kan den købes, synes ikke der kommer andet end blogs op når jeg googler...

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er købt i Flensborg på en shoppetur. Hvis du skal finde den på nettet, så vil jeg prøve den tyske ebay - der kan du helt sikkert få fingre i den ;) (og uden at sige for meget - så hold øje med bloggen i morgen ;))

      Slet
  3. Umiddelbart er ideen rigtig god, men beskytter den mod misfarvninger? Efter sigende skulle indholdet hovedsagligt bestå af trælim (eller lingende), men det får man desværre gule negle af. Hvis dette produkt kan holde misfarvningerne fra døren, så vil jeg bestemt investere i det, da jeg stort set aldrig bruger glitterlak, netop pga. det helvede det er at tage af.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Simone,

      Jeg har ikke oplevet misfarvninger med denne underlak. Men nogle farver er også bare mere gennemtrængende end andre, så jeg kan ikke garantere, at der ikke kan opstå misfarvninger. Indtil videre har jeg kun positive ord til Peel Off Base Coat :)

      Jeg kan forestille mig, at jeg kommer til at bruge den til MANGE forskellige slags glitter lakker, så opstår der misfarvninger, så kan du stole på, at jeg vil råbe højt ;)

      Slet
  4. Jeg bruger glitterlakker hele tiden, fordi jeg synes, at det er vildt flot. At det kan være lidt svært og tidskrævende at få af, generer mig ikke så meget. Jeg har overvejet at købe trælim, bare for at prøve, men har ikke lige fået gjort det endnu :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Glem alt om trælim ;) Nu har du chancen for at vinde en Peel Off Base Coat ;D

      http://www.passion4polishdotcom.blogspot.dk/2012/10/konkurrence-slut-med-glitter-galskab.html

      Slet

Skriv en kommentar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...