21 oktober 2012

De her farver er virkelig wicked!



Hej med jer,

I dag vil jeg vise to af farverne fra China Glazes Halloween-kollektion, Wicked.

Der har været en masse drama omkring denne her kollektion, fordi folkene bag China Glaze åbenbart har tyvstjålet det grafiske design fra en amatørtegner, der har uploadet sine billeder på en side på nettet. Og, nåja, glemt at spørge og betale hende for det.



Derfor havde jeg egentlig bestemt mig for, at jeg ville være kritisk overfor kollektionen. Men så så jeg swatches hos The PolishAholic. Og så kunne jeg ikke dy mig for at købe disse to skønheder!



Make a Spectacle, Bizarre Blurple og essies bud på en mat top coat


Bizarre Blurple er en lilla lak spækket med blå shimmer.
I de swatches, jeg har set af den, var den faktisk mere blå end lilla. Men det er den slet ikke i virkeligheden. Den ER lilla. Men der er et klart, blåt skær.

Normalt er jeg ikke til lilla - den farve kan bare ikke rigtig med min hud, som der er en del røde undertoner i. Derfor var jeg vældig begejstret over at få denne på, for det blå skær gør hele forskellen. Den er fuldstændig fantastisk!






Make a Spectacle er en opaliserende (er det virkelig det bedste ord for 'farveskiftende'/'farvespillende'?) glitterlak i gennemsigtig base.

Jeg har en del af sådan nogle flakies/opaliserende lakker, så da jeg så det første billede af kollektionen tænkte jeg, at den behøvede jeg ikke at kigge mere på.
Men så så jeg swatchesne, og den er bare slet ikke som noget, jeg nogensinde har haft!

Jeg faldt for den i The PolishAholics swatches, hvor hun havde brugt en mat top coat på - derfor var det præcis den kombi, jeg lavede.

Jeg prøvede også med en skinnende top coat, men de flotte farver kommer altså bedre frem med den matte.



2 lag over Bizarre Blurple - med mat top coat fra essie





Og så får I lige et billede, der demonstrerer, hvor meget blåt der egentlig er i lakken - på halvdelen af mine billeder ser den lilla farve mere kongeblå ud... Det er nu også flot ;)




Begge lakker er enormt nemme at påføre, og Bizarre Blurple dækkede næsten ved 1 lag - men som sædvanlig bliver farven altså flottere og mere intens med to lag.

Jeg ved ikke, om jeg måske skal have flere fra denne kollektion - kunne godt overveje den grå Immortal også...

Hvad med jer?



Bonus info: Wicked har flere betydninger - det betyder både 'virkelig godt' og 'virkelig slemt', men det er også et adjektiv, og bruges til at dække over ordet 'ekstremt'. Jeg synes, det er et fedt ord! Og så er det også titlen på en fantastisk musical - Wicked så jeg sammen med Anne Marie, da hun var ovre og besøge mig i London, så det har jeg også tænkt meget på, da jeg lavede denne mani :)


~ Charlotte


12 kommentarer:

  1. Jeg ville helt klart gå stærkt efter begge glitter lakker, jeg er helt vild med glitter for tiden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt følge dig i, er også helt gal med glitter ;D Synes bare ikke den anden er så speciel.. :S

      Slet
  2. Sikke nogle flotte lakker, jeg kan næsten bedst lide toplakken som en fuld mani istedet for en accent negel

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er jeg helt klart også mest til :) Den er super smuk og fortjener alle ti fingre :D

      Slet
  3. Aaaaaah matte flakies er min svaghed - og den blå er fantastisk... hov, jeg bliver nødt til at smutte - ebay kalder på mig >_>

    SvarSlet
    Svar
    1. Lillaaa ;D Jeg anede ikke, at matte flakies var kryptonit... Før nu!! :D

      Slet
  4. Den lilla er vildt smuk, og den kunne jeg måske godt finde på at købe. Men for en gangs skyld ikke glitteren - jeg har så mange, der ligner den :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvilke har du, der ligner den? Det kan også være, jeg har det... Har så bare aldrig set det farvespil i dem før ;D

      Slet
  5. Den lilla er super flot! og jeg giver dig ret i den passer vild godt til din hudfarve ;D

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker :) Elsker bare når man får en lak, som overrasker en så positivt :D

      Slet

Skriv en kommentar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...