05 oktober 2012

Bag om bloggen: Mit lille lakhjørne



Hej med jer,

Jeg har tidligere vist jer nogle billeder af mit stash. Dengang opbevarede jeg mine lakker i en skuffe på badeværelset og i min elskede polish rack, som hænger over kommoden.

Men efterhånden som min samling er vokset og vokset (helt seriøst, formerer de sig i løbet af natten?), er behovet for at finde en ny opbevaringsløsning også vokset.

Derfor tog jeg for nylig en tur i IKEA. Bare lige for at kigge (yeah, right...). Og jeg endte med at købe:
- Et nyt bord
- En Alex (det store, hvide skuffeskrummel)
- En lækker, hvid stol, jeg har haft øjnene på længe, men ikke har haft noget at bruge til noget.
- En masse lamper
- Hylder

Alt sammen for at kunne indrette mit lille lakhjørne.



Jeg ved, det ikke er alle, der er så heldige som mig, at de har plads til et helt hjørne med lak. Så jeg er glad for at jeg har, for hold nu op, hvor er det skønt, at man ikke skal hive alting frem, hver gang man skal lægge lak. Og flytte det hele igen, når en sur mand kommer hjem fra arbejde og kræver at bruge spisebordet til sin aftensmad.



Der er lys fra begge sider, så jeg bedre kan se, når jeg lægger lakken.
Bordet er af glas, så det er nemt at gøre rent, hvis jeg spilder. Men skriveunderlaget tager det meste.

Da jeg jo er startet på at lave min egen neglelak, har jeg en hylde fyldt med glitter i praktiske bøtter. Der står også lidt nedenunder, og det er snart heller ikke nok med pladsen der ;) Jeg kan godt lide, at der er orden på sagerne på den her måde, og at man kan sidde og se på det og lade sig inspirere.

Jeg har købt denne akrylholder i Netto (i uge 40). Den er virkelig fiks :)
Bagved står en beholder med neglelakfjerner, så jeg hurtigt kan få renset mine pensler.

De tre små Buddha'er sidder og holder øje med, at der kommer god karma på neglene.


Og så får I en tur i min Alex.....
Jeg har jo købt den store Alex, som er 1,4 meter høj. Man kan også få den i halv størrelse. men det er jo altså ikke helt nok for mig længere ;)

På det øverste billede kan I se, jeg har organiseret mine lakker i nogle akrylkurve. Men man kan også være mindre hi-tech. Her har jeg bare brugt papkasser, som jeg har fået med, når jeg har købt lak hos fx BeautyBay. De har sådan en fin størrelse :)

Denne akryl-organizer er købt i IKEA. Den passer næsten perfekt i en Alex-skuffe, og så er den virkelig praktisk til at organisere alt mit nail art-grej. Skuffen til penslerne kan vippes, så man kan også have stuff i rummet nedenunder. Pladsbesparende!

Endnu en akrylskuffe fra IKEA. Og så et lager af diverse neglebåndsolier, neglehærder, Seche Vite og ridge filler :)

Jeg bruger swatch wheel og swatch sticks til at holde styr på mine lakker.
Læs mere om swatch sticks her


Da min mand er taget på en firmatur til Afghanistan, står der et tomt skrivebord på kontoret. Jeg greb selvfølgelig straks chancen til at lave det om til mit fotobord! Ikke mindst fordi, det så kedeligt ud, når det bare stod der og var tomt og ryddeligt. En skærende kontrast til resten af huset.

Så jeg har stillet mit lystelt op her. Virkelig skønt, at man ikke behøver at sætte det op hver gang, man vil tage et billede.

Mit lystelt er 30x30 cm. Det er en passende størrelse, men har man plads, fås de også i 40x40 eller 50x50. Til stort set ingen penge. Jeg gav 150 inkl. fragt for mit, men man kan få det på eBay til omkring 80 kr. Søg efter 'Light Box'. 

"Men hvordan tager du billeder i det lille telt?" spurgte en mig... Og nej, det er måske ikke så praktisk, men det fungerer :)


Jeg håber, I har hygget jer på denne lille rundtur i mit lakhjørne. Og måske er blevet lidt inspirerede? :)


~ Charlotte


 

18 kommentarer:

  1. Ejjjjjj hvor er det bare fint!!!!! Åhhh det ser bare så godt ud :)

    SvarSlet
  2. Det er da et vildt hyggeligt lakhjørne, du har lavet! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det indbyder mig til at sætte mig der... Like all the time ;D

      Slet
  3. Det er et fint lille lakhjørne. Det er så dejligt at have styr på tingene!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er meeega lækkert :D Og manden er faktisk også tilfreds, fordi der nu er kommet styr på det. Så alle er glade ;D

      Slet
  4. Uh, jeg er bare lidt misundelig. Jeg bruger også spisebordet, men herhjemme er det så bare mig der synes det er træls ikke at kunne spise ved bordet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg også selv, det er... Det der med at rykke frem og tilbage... Og spise i lakdunst... det var ikke et hit ;)

      Slet
  5. Ih det var et hyggeligt indlæg, jeg elsker at se andre menneskers stash :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg glad for, du synes :) Synes også selv det er hyggeligt at se billeder fra 'behind the scenes' ved andre, nemlig :)

      Slet
  6. Hvor er det fedt! Det er bare drømmen! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har det i hvert fald været for mig rigtig længe :D

      Slet
  7. Kathrine Nielsen06 oktober, 2012 15:00

    Ej, hvor ser det hyggeligt ud. Jeg ville ønske, at jeg også havde sådan et fint hjørne :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er vildt hyggeligt, også hyggeligt at sidde der og nørde :) Og det er bare om at finde gode argumenter for, hvorfor man alligevel ikke har brug for det hjørne til barnesengen/skrivebordet/køleskabet/tv'et... ;D

      Slet
  8. Æv, gid det var mit hjørne det der! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Er sååå glad for det :) Så det forstår jeg godt, du siger :) Nu kan jeg slet ikke forestille mig, hvordan jeg nogensinde kunne leve uden ;)

      Slet
  9. Det ser da bare mega hyggelig ud!:D jeg har også en Alex bare den lille model så den passer til at stå under mit skrive bord;D hehe jeg har dog helle ikke en mega samling lakker... i nu ;P

    SvarSlet
    Svar
    1. Vent du bare... Som jeg siger, så har de det med at formere sig ;D Jeg ville faktisk også have haft den lille, men den havde de ikke på lager, da jeg var i IKEA. Og det ligger ret langt væk, så noget skulle jeg have med hjem. Og så blev det den store. Men det var meget godt, for den blev hurtigt fyldt :)

      Slet

Skriv en kommentar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...