24 september 2012

Sommerhit i efterårsfarver



Hej med jer,

I sommer var det helt store neglehit halvmånenegle. Og de skulle være i guld og grøn. Og det var flot. (se billede længere nede i indlægget)

Derfor tænkte jeg straks, at jeg ville lave en efterårsudgave af denne nye klassiker, da to lækre lakker fra Nilens Jord landede i min postkasse.

Farvene er shimmer guld og mørkegrå, og jeg er helt vild med de to farver sammen.




Jeg startede med to lag af Nilens Jord no. 651 - shimmer gold.
Bagefter føjede jeg to lag af den mørkegrå 686 ovenpå.



Da jeg alligevel skulle have en anden lak ovenpå, lagde jeg kun to lag. Og der var en smule VNL, men den dækkede faktisk overraskende godt.

Sådan nogle gold shimmers har det med at være lidt tynde i det. Og så var den oven i købet nem at lægge og ikke streaky, sådan så man kan se mærker efter børsten. Det overraskede mig positivt :)





For at lave halvmånerne brugte jeg klistermærker, eller selvklæbende skabeloner, fra Mavala, som man jo normalt bruger til at lave hvide tipper i en fransk manicure.

På billederne ser det ikke ud til, at månerne buer - men det gør de altså ;)

Desværre rev klistermærkerne lakken af... Jeg kunne godt mærke, at de var temmelig stærke i deres klæbeevne, da jeg tog dem af arket, men tænkte, at guldlakken jo havde fået lov at tørre nogle timer, så det gik vel nok.

Nej.



Der er to løsninger på det her problem: 1) At tage det værste klister af mærkerne ved at sætte dem fast på huden flere gange.
2) At tage top coat på inden man lægger klistermærker på.

Næste gang vil jeg gøre en kombi af de to ;)

I stedet besluttede jeg mig for at lappe hullerne med guld bagefter. Det var nemmere end at starte forfra, og resultatet var faktisk okay....




Husk at sørge for at klistermærkerne sidder helt tæt til neglene, så kanten bliver skarp. Hvis man gør det hele rigtigt, bliver resultatet flot, klassisk og elegant.

Jeg elsker kombinationen af de her to farver, og den mørkegrå passer jo perfekt ind i efterårets trend-palette.

Den mørkegrå 686 var super lækker at arbejde med og dækkede godt. På nogle negle dækkede den efter bare et lag, men jeg puttede alligevel to lag på alle fingrene.




Her er et billede på sommerens storhittende negletrend - og i de helt rigtige farver, som Chanel gjorde så populære i deres modeshow. Det er lånt fra den altid fantastisk dygtige Cristina fra Let Them Have Polish - tjek hende ud :)

 

Hvad siger I? Tager I med på endnu en runde med halvmåner på neglene?



~ Charlotte



(Lakkerne er sendt til os fra Matas, men indlægget er stadig et udtryk for vores egne, selvstændige holdninger)

8 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Jeg har brugt alm. malertape med god success, da den ikke klistrer så meget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, malertape er rigtig godt, da den netop ikke klistrer, som du også siger. Men den buer jo ikke, så det er lidt mere tricky at få en pæn, rund bue med malertape, synes jeg.
      Men du har helt ret :)

      Slet
  3. Jeg er godt nok bare slet ikke fan af den der half-moon mani. Men hold op det er en lækker grå farve!!! :-p

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er helt okay, du må også gerne bruge den til andet end halvmånemani, tror jeg ;)

      Slet
  4. Jeg købte en grå dengang der var essie til billige penge i superbest, som jeg ikke rigtig har fået brugt, men nu ved jeg da lige præcis hvad den skal bruges til :)

    SvarSlet
  5. Er tosset med det, men kan ikke rigtig finde den guld fra Nilens Jord. Var for nyligt nede i Matas og prøve den de havde, men synes ikke den svarede helt overens med den i har vist her :-(

    SvarSlet

Skriv en kommentar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...