27 august 2012

Jagten på den perfekte holohånd: Nail Foil



Jeg troede egentlig ikke, den ville få ram på mig. Holo-trenden.

Men nu er jeg, ligesom så mange af jer andre, også på jagt efter den perfekte, holografiske lak!

GOSH Holographic er indtil videre en favorit ud fra de swatches, der findes rundt om på nettet - desværre er den jo ikke til at støve op (for mindre end 200 kroner på eBay, og det vil jeg simpelthen aldrig give!), så jagten fortsætter...

Jeg vil gerne have en sølv-holo, der ikke kun glimter i solen. Og det er det meget få holo-lakker, der gør.

Derfor tænkte jeg, at jeg ville springe over hvor gærdet er lavest - og simpelthen klæbe sølvfolie på neglene.




Resultatet er fantastisk, skinnende, holografiske negle.



Historien kunne selvfølgelig godt stoppe her. Men træerne vokser selvfølgelig ikke ind i himlen.

Folien kan godt være noget besværlig at få på. Det kræver noget øvelse. Og selvom jeg øvede mig, syntes jeg stadigvæk, det var svært at få al folien over på neglene.

Skønhedsfejlene ses ikke så tydeligt, når lyset skinner på neglene - og der skal ikke meget lys til, førend de skinner som på billedet!

Og langt fra, kan man slet ikke se, at de ikke er perfekte. Ikke mindst takket være bølgeeffekten i dette design :)




Men uden lys kan man godt se, at folien ikke dækker helt alle steder:



Men det største minus er, at man ikke kan tage top coat på. Det siger de godt nok i instruktionsvideoen, at man kan... Men har prøvet med to forskellige - en hurtigttørrende og en almindelig. Og ingen af dem duede til det, så jeg har stadig til gode at finde den top coat, man kan bruge her.

De fik simpelthen folien til at skalle af, og så mistede den sin holo-effekt. Not good!

Så jeg havde ikke top coat på, og efter en helt almindelig arbejdsdag, var folien gnedet fuldstændig af!


Men limen, som jeg havde sat folien på med, holdte fint ;)
Så jeg tror, det vil være bedre med top coat. Hvis nogen kender til en egnet top coat til holofolie, så sig frem!!



Overall vil jeg sige, at jeg er rigtig vild med folie-idéen! Og hvis jeg finder en egnet top coat, kommer jeg også til at gå meget mere med folie på neglene.

Indtil da vil det dog nok kun ryge på umiddelbart inden en tur i byen.
Det er heldigvis nemt at tage på - bare ikke at få til at dække 100 procent over det hele ;)

Jagten på de perfekte holonegle fortsætter. Svaret findes måske... i Brasilien...? Stay tuned ;)


~ Charlotte




              

10 kommentarer:

  1. Træls at du ikke lige kan finde en passende topcoat. Jeg kan desværre heller ikke hjælpe dig. Ville blot fortælle at du har rigtig smukke negle. Selvom mine negle er lige lange, er min tipper bestemt ikke så pæne som dine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, det var sødt af dig :)
      Synes det er lidt med forskel, hvordan mine tipper er - så tror egentlig det ændrer sig alt efter, hvor længe de har været lange... Men er ikke sikker, det kan også være, det udelukkende handler om gener - i så fald takker jeg min mor ;)

      Slet
  2. vil helt vildt gerne have Greta fra makeup store, desværre er vores makeup store i kolding lukket, skulle have købt den da jeg havde chancen.


    http://neglelakkmani.com/tag/silver-holographic-comparison/

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for link :)
      Den er også vildt fin, men OMG den fra Chanel... Den er jo vildere end GOSH? :D Sikkert også udsolgt for længst...

      Slet
  3. Jeg købte for et års tid siden, et sæt fra Essence i føtex. Jeg mener faktisk jeg havde topcoat på, men alligevel var der store "chips" efter bare en time... Så jeg smed skidtet UD!!
    Inde på køb/salg siden er der én der sælger folie, adhesive/lim og forsegler. Jeg er godt nok fristet til at prøve (det er bare lidt dyrt at starte op når man skal have alle de ting) efter at have set dine negle her. WOW det er flot - så længe det varer :-/

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er vildt flot så længe det varer... Men virkelig ærgerligt med holdbarheden :( Der gik jo ikke længe, før det begyndte at blive gnedet af... Købte det her på NailsDelight.com, og synes ikke det var dyrt :)

      Slet
  4. Der findes top coats decideret beregnet til foil. Lav f.eks. en søgning på Ebay.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thnx :) Har vist heller ikke for alvor undersøgt det selv... ;) Kigger efter det på eBay. Tak for tippet :)

      Slet
  5. Du er blevet nomineret til Liebster Blogger Award!
    Tillykke!!!:-D

    http://vickispolish.blogspot.dk/2012/09/liebster-blog-awards.html

    Forresten synes jeg at FNUG's holografiske lakker virkelig er smukke, hvis det skulle hjælpe på jagten!(-:

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vicki,

      Tak for nomineringen :)
      Og ja, FNUG er virkelig fin - den er bare så dyr :)

      Slet

Skriv en kommentar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...