04 august 2012

Dejlige duochrome Boheme-farver fra China Glaze



Hej med jer,
Her kommer det så - det lovede indlæg om China Glaze's nyeste kollektion, New Bohemian.

Jeg var faktisk ikke sikker på, om jeg overhovedet kunne lide duochrome lakker.

Jeg har godt nok kigget på dem mange gange, både dem fra Models Owns Beetlejuice-kollektion, Chanels Peridot og dem fra OPI.

Men uden at købe dem, tydeligvis ;) Jeg ved ikke helt hvorfor - de virkede ikke rigtig specielle nok, og jeg tænkte, at jeg hurtigt ville blive træt af dem.

Men da China Glaze så kom med promo-billeder af deres New Bohemian, besluttede jeg mig for at prøve dem. (Faktisk begyndte jeg at glæde mig så meget til at få fingrene i dem, at jeg kom til at købe en fuldstændig magen til fra nails inc. Men mere om den senere)




Kollektionen består af seks fine farver. Jeg har dog kun købt tre (indtil videre), og dem får I swatches af her!









Generelt om disse tre farver:

Jeg har valgt disse, fordi de var dem, der havde det mest markante farveskift i kollektionen. Konsistensen var rigtig god, og de var nemme at arbejde med, selvom de altså er lidt streaky - det betyder, at de har tendens til at trække streger, og det kræver altså lidt øvelse at få dem til at ligge pænt.

Det betyder også, at man kan se samtlige ujævnheder på neglen, så hvis du vil have det flotteste resultat, kan det være en rigtig god idé at buffe neglene først og så bruge en base coat særligt beregnet til at udjævne rillede negle (jeg bruger Mavalas Ridge Filler, som man kan købe i matas eller på BeautyBay.com) - og meget gerne to lag.







No Plain Jane er en mørk lilla med brune undertoner. Den dækker fint ved to lag, men som altid putter jeg tre lag på, fordi det gør farven flottere.
Den er en af dem i kollektionen, der er mest markant i farveskiftet. Normalt er jeg faktisk ikke så god til lilla farver, som jeg synes, får mine fingre til at se gamle ud. Men de brune undertoner i No Plain Jane gør åbenbart forskellen. Jeg er ret vild med denne her farve - faktisk så meget, at jeg købte Nails inc.'s Cheyne Walk, inden China Glaze fik taget sig sammen til at sende denne kollektion på gaden.


China Glaze's No Plain Jane ligner fuldstændig Nails Inc.'s Cheyne Walk. Nails Inc. er måske lidt bedre i konsistensen. Men slet ikke nok til at udligne prisforskellen. Så skal du købe en, så køb den fra China Glaze :)









Rare & Radiant er en guldtonet grøn. Og den er slet ikke spor rare! Den minder fuldstændig om maaange andre duochrome lakker, fx Chanels Peridot og OPI's Just Spotted The Lizard. (Så hvis du har dem i forvejen, behøver du ikke at investere i R&R)
Men der er jo en grund til, at så mange har lanceret en lak i disse fine farver. Og da jeg ikke havde nogle af de andre i forvejen, er jeg bare så glad for den her! Den er ubetinget den, der chancerer mest i farverne af dem alle, og den skifter konstant mellem at være grøn og guld. To af mine yndlingsfarver, når det kommer til lak :)
Denne dækkede også fint efter to lag, men jeg har lagt tre på disse billeder - samme grund som før ;)









Swanky Silk er nærmest en omvendt No Plain Jane. Den er guld med en meget svag undertone af lilla, hvilket i mine øjne gør den perfekt!
Jeg elsker simpelthen guld. Men min hudtone kan ikke lide de der guldkrome farver, som mine øjne elsker at kigge på. Derfor ser jeg nærmest syg ud, når jeg tager en guldkrom lak på.
Swanky Silk giver med sine kolde undertoner et skær, som gør, at det bare ser fedt ud i stedet.
Den var virkelig svær at tage billeder af, og den skifter lidt mere farve i virkeligheden, end den gør på billederne her.
I kan se det lidt mere tydeligt hos ThePolishAholic ved at klikke HER.
Da denne lak er noget lys i det, synes jeg ikke, den dækker godt nok ved to lag. Jeg har lagt tre lag på disse billeder :)




Overall er jeg rigtig glad for, at jeg købte de her lakker. Alligevel kan jeg ikke lade være med at tro, at jeg nok hurtigt bliver træt af dem. Det vil tiden vise ;)
Jeg kan ikke rigtig finde en favorit, for de er fine på hver deres måde. Hver gang, jeg har taget en ny farve på, tænker jeg: Denne her!! Men så kommer jeg alligevel i tvivl ;)

Hvilken er din favorit?





4 kommentarer:

  1. Hmmmmm.
    Det kostede mig så lige 200,- at læse din anbefaling af de lakker :-)

    Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, det tager jeg som et kompliment :)

      Slet
  2. Jeg elsker lilla, men det ser ikke ud som om den skifter farve??
    Jeg har lige bestil StarGazer 307, så må jeg se om det der duo er noget for mig :-) Hvad kostede den fra Nails inc?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, den skifter mellem lilla og brun :) Åh, kan ikke helt huske det... Omkring 100, tror jeg... Købte den på BeautyBay :)

      Slet

Skriv en kommentar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...