20 juli 2012

Negle til touren - holder hele vejen til Paris




På søndag er det forbi med at se cykelshorts på pumpede ben i denne omgang (lige indtil OL i London begynder en uge senere, selvfølgelig ;D)

Jeg har ikke altid været vild med Tour de France.

Det startede faktisk på grund min mor. Eller rettere hendes mandlige kollegaer, der insisterede på at have tour'en kørende på storskærm på deres store fælleskontor.

Og når man ikke kan undgå at se på og høre om det, ja, så kan man jo lige så godt begynde at interessere sig for det, tænkte min mor.



Så året efter var hun hooked, da Lance Armstrong kørte sin syvende sejr i træk hjem.
Samme sommer tilbragte jeg på hendes sofa - for sommervejret viste sig fra sin absolut vådeste side. Så der var ingen anden udvej: If you can't beat them, join them.

Så nu er jeg hooked.
Derfor dette design :D


Min favorit har længe været Andy Schleck. Fordi han er så sød... Men han er jo ikke med i år, så nu er min kærlighed faldet på Wiggins - ja, det er ham briten i den gule trøje.

Han har verdens grimmeste bakkenbarter, men de hører jo til, når man er über trendy mod.*

På søndag kører feltet ind over målstregen på Champs-Élysées, og jeg regner bestemt med, at Wiggins løber af med sejren.


For jer der ikke kender til touren, kan jeg fortælle, at farverne her symboliserer de fire trøjer, man kan vinde.
Den gule er til ham, der har kørt bedst i hele touren.
Den prikkede er til ham, der klarer sig bedst i bjergene.
Den grønne er til den bedste sprinter.
Den hvide er til tourens bedste ungdomsrytter.

På tommelfingeren har jeg malet tour-logoet oven på det franske flag :) 


Jeg fik malet det lidt for langt inde på neglen, så der var ikke plads til "de" foran "france" - ud over det er jeg godt tilfreds med resultatet :)

"Rolf er Ren" så jeg første gang på et skilt. Det var nogle danskere, der stod i siden af vejen på en etape den 22. juli 2011. Siden har det vist været en joke, de fleste kan grine med på. Jeg har sagt det rigtig meget i år også ;D

Jeg elsker det! Den er så festlig den her manicure - med alle farverne og det sjove slogan, som jeg stadig griner af, når jeg kigger på mine negle :D




Til dette design har jeg brugt:

Gule negle: Sally Hansen - Mellow Yellow (tre lag)
Hvide negle: Nubar - Cloud White (tre lag)
Grøn negl: China Glaze - I'm With The Lifeguard (tre lag)

Gul sol: China Glaze - Solar Power
Rødt i flag og prikker: China Glaze - Poinsettia
Blåt i flaget: China Glaze - Splish Splash

Sort skrift: lavet med sort hobbylak

Det hele er tegnet med dotting tools og en tynd pensel.





Hvad med jer - er Touren noget for jer?

Hvem hepper I på i år - og hvem er jeres favorit?




~ Charlotte



Mod [må'dt] er en subkultur, der beskriver en særlig måde at leve på. I 60'erne begyndte en lille gruppe af britiske mænd at gå imod hippiebevægelsen. De begyndte at dyrke "det gode liv", og gjorde det til en livsstil at få det bedste ud af de få midler, de besad.
Derfor gik de altid i jakkesæt og spiste sundt. Mod-kulturen favner også musikken. Mod er blevet beskrevet således: "fashion-obsessed and hedonistic cult of the hyper-cool" - og de store bakkenbarter var obligatoriske.


             

8 kommentarer:

  1. Nej hvor er det et fint design :-)
    Du mangler da bare lige en 6. finger med det røde rygnummer, til den mest angrebsivrige rytter :-)

    Jeg følger også med i touren, har det dog ikke en favorit som sådan, men synes nu at Chris Anker er dygtig og ret charmerende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, ja, kunne godt have brugt lidt flere fingre ;)
      Chris Anker er også en sweet heart... Så meget nede på jorden. Er i øvrigt også ret vild med Jens Voigt!! Han har bare god humor :D

      Slet
  2. Manicuren er fantastisk, godt lavet og fundet på. Men Tour de France interesserer mig overhovedet ikke, og jeg vidste faktisk slet ikke, hvornår de sluttede og sådan :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker :)
      Selv dengang jeg ikke var fan, vidste jeg, hvornår det sluttede - skulle jo da vide, hvornår der var grund til at tænde for tv'et igen ;D

      Slet
  3. Haha. Genialt!! Jeg ser IKKE sport af nogen art, jeg kan altså bare ikke blive fanget af det (gad faktisk godt) Men måske en dag bliver jeg udsat for noget, så jeg ligeså godt kan bruge "if you cant beat them, join them" ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :D
      Sport er absolut sjovest, når man kender reglerne... Jeg synes kun touren er sjov, fordi jeg efterhånden ved en masse ting om rytterne og om selve sporten og spillet i det hele.

      Ellers er det jo bare nogle tynde mænd, der hjuler lidt rundt.

      Slet
  4. Hvor er de fine:) er selv os totalt Tour fan desværre Kan jeg kun hører det i radio pga. Arbejde men hey det er bedre ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Radio er også et dejligt medie :) Der er noget hyggeligt over det, og de er dygtige på P3.
      Synes Rolf & Ritter er synonym med Tour, men hvis man ikke kan se tv... ;)

      På min ferie så vi touren på Eurosport med tyske kommentatorer - det var bare slet ikke det samme!!!

      Blev dog positivt overrasket over Henrik Fallesen, der dækkede touren i starten på P3. Der hørte jeg det også på radio, fordi jeg ikke kunne se tv, og der følte jeg ikke, jeg gik glip af noget alligevel.

      Slet

Skriv en kommentar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...