12 maj 2012

Smart måde at overskue dine lakker på - swatch sticks



Hej med jer,

Nogle af jer har spurgt til, hvor jeg har købt disse swatch sticks, hvor meget de har kostet og hvordan man bruger dem.

Det vil jeg svare på i det her indlæg.

Jeg sad den anden dag og lagde alle mine lakker på swatch sticks.

Det var både en god og en skidt oplevelse ;)

På den ene side giver de jo et fantastisk overblik over, hvad man har. Og når man som jeg også sætter dem i farvekombination, giver det også et billede af, hvad man mangler - og hvad man bestemt ikke mangler.




Således har jeg en masse næsten ens udseende koraller og jade-farvede lakker. Det kan kæresten ikke se det smarte i i hvert fald...


Jeg har før opereret med et swatch wheel, men det er bare ikke lige så effektivt, synes jeg. For det første er der kun cirka 20 negle på et hjul, og så er det svært at sætte dem i system.

Swatch wheel


Med disse swatch sticks, kan man omarrangere, når man får nye lakker, så de altid sidder i farveorden - smart!

Og så kan man jo skrive navnet på hver enkelt lak på selve sticken. Før havde jeg numre ud for hver negl og en liste på computeren - det her er meget bedre!

Jeg har netop modtaget min tredje sending, så nu har jeg 250 sticks... Det burde jeg kunne klare mig med lidt endnu ;D















Her kan du købe dem
Jeg har købt dem på eBay via denne sælger: fffcent (tryk på navnet for at komme direkte til siden)
De kostede £2.99 - eller cirka 30 kroner INKL. fragt for 50 sticks + en møtrik til at holde dem sammen.


          

7 kommentarer:

  1. det er skide smart det der helt klart noget jeg vil overveje hvis det tager overhånd for mig det med neglelak ;) jeg har hørt at nogen de har brugt det at trække en kede igennem istedet for de der skruger for så skal man ikk til er skrue det hele af når en ny lak skla sættet sin i systemet det tror jeg at jeg vil overveje :)

    http://polish-life.blogspot.com/

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også en god idé med kæden - det kan være, jeg skal gøre det i stedet... Tak for tippet :)

      Slet
  2. Jeg har også læst om det med kæderne. Det synes jeg er meget smartere :)
    Har dog endnu ikke så mange lakker at jeg ikke kan overskue dem, men det kan være det kommer en dag.

    kh
    Simone

    SvarSlet
    Svar
    1. Det sniger sig ind på dig, you just wait ;)

      Slet
  3. Jeg har netop modtaget 2 pakker af disse, og jeg glæder mig helt vildt til at lægge lak på dem, og sætte dem iorden :-D
    Jeg skal lige en tur i bogforretningen og købe en tush der kan skrive på plastik.

    Lisa (Admin af facebookgruppen "Negle Lir")

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kan du også roligt gøre, det er også en form for terapi ;) Det er det første, jeg gør, når jeg får en ny lak ;D

      Slet
  4. Jeg har lige fundet dem endnu billigere - 16,50 for en "vifte" med 50. INKL. fragt. Jeg købte 4, det TROR jeg er nok til mine lakker. men jeg har faktisk ikke helt overblik over hvor mange der er, så måske skal jeg ha' en portion mere *L*
    http://www.ebay.com/itm/50Pcs-Nail-Board-False-Nail-Art-Polish-Tips-Stick-Display-Practice-Fan-Ivory-/140744984938?pt=AU_Nail_Care&hash=item20c50e096a

    SvarSlet

Skriv en kommentar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...