10 maj 2012

Matchende sko og negle



Hej med jer,

Jeg uploadede jo et billede af mine nonfirmationsnegle på facebook-siden forleden - by the way, er det kun mig, der ikke er helt varm på idéen om at hylde dovenskaben hos de unge?

Jeg spurgte ungen, som er min kærestes fætter, hvorfor han havde fravalgt den kristne tro. En af grundene var, at han kunne få fri til at spille computerspil, når de andre skulle til konfirmationsforberedelse. Overvejede lidt at tage min gave med hjem igen ;)

Nå, men på grund af den manglende tro i foretagendet, havde jeg lidt svært ved at beslutte mig for, hvad jeg skulle putte på neglene. Der var ligesom ikke den oplagte mulighed med et kors.


Så jeg besluttede mig for at lade mig inspirere af et par af mine absolutte yndlingssko. De er, som I kan se, guld med sort mønster. Jeg elsker den kombination.



Så jeg gik på jagt i mine Bundle Monster Plates for at se, om jeg kunne finde et mønster, der lignede nogenlunde. Og jeg synes, det lykkedes meget godt.

Jeg havde faktisk også et armbånd på, som matchede. Jeg fik godt nok mange kommentarer fra folk, som synes det var cool at det matchede.

Et par stykker spurgte til, hvordan jeg havde lavet dem... Det fortryder folk altid, når man så går i gang med at forklare, selvom jeg endda forenkler processen i forklaringen ;D

Jeg var selv rigtig glad for resultatet og nærmest lidt trist over, at jeg skulle tage det af igen, da det begyndte at chippe. Så det er ikke sidste gang, jeg laver denne kombination.

Det ville sikkert også være flot med en babyblå eller en holografisk farve under.


Et par billeder... Først med blitz:






Og så i indirekte og direkte sollys:






Til denne mani har jeg brugt:

GOSH - Gold
Konad - Black (speciallak)
Seche Vite Dry Fast Top Coat
Bundle Monster plate: BM20



    



3 kommentarer:

  1. Er helt tosset med dine negle. Bliver vildere og vildere med de der konad/bundlemonster/osv. plader. :)

    Som svar til hele det her nonfirmationshalløj, så synes jeg slet ikke det er i orden. Ingen konfirmation = ingen fest = ingen gaver. Punktum basta, for hvad er der at fejre?!?!

    Sådan blev jeg og mine søskende opdraget, og sådan blev kæresten og hans søskende opdraget, og sådan bliver vores børn opdraget!

    Fortsat god dag.

    kh
    Simone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Simone :)

      Er også blevet ret vild med det der stamping - nu føles det nærmest kedeligt bare at have en farve på - for hvad er der lige specielt ved det! ;)

      Jeg kan godt se logikken i, at børn ikke bare skal konfirmeres for at få gaverne... Men det gør vel i bund og grund også, at dem der så faktisk går til konfirmationsforberedelse føler sig lidt udenfor? Tror det er de færreste, der faktisk tror på Gud i den alder...?

      Mine børn får at vide, at de skam ikke behøver at blive konfirmerede for at få en fest. Men de skal gå til konfirmationsforberedelse - for de skal vide, hvad det er, de takker nej til.

      Slet
  2. Hvor er det flot at det hele bare matcher :-)
    Sikke en god ide!

    Ang. konfirmation vs. nonfirmation, så synes jeg egenlig at det fint at nonfirmanderne også får opmærksomhed. Jeg ville dog også have overvejet at droppe gaven, i det tilfælde du nævner. For sådan et svar tyder da på total ligegyldighed....

    Jeg kender en som netop har fået fejret sin nonfirmation. Hendes forældre mente at hun stadig fortjente festen. De så festen som en måde, at vise deres datter at de respekterer hendes valg, om ikke at ville sige ja til noget hun alligevel ikke troede på.
    Den tanke kan jeg faktisk godt lide. For hvor mange unge tror egenlig på det de siger ja til i kirken??

    SvarSlet

Skriv en kommentar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...