04 marts 2012

Sådan holder jeg styr på mine lakker


Indtil nu har jeg swatchet mine lakker på swatch wheels, som jeg har fundet på eBay (se billedet længere nede).

Det fungerede sådan set fint, da jeg lige havde fået hjulene.

Jeg lavede et blåt hjul, et glitterhjul, et rødt hjul og en masse andre hjul.

Men hurtigt endte det med, at jeg ikke gad at finde det rigtige farvehjul frem, når jeg skulle swatche en nyindkøbt lak - og et par af hjulene er også blevet fyldt op.



Det hele blev lidt rodet, og selvom jeg skrev numre ud for hver enkel farve på hjulet, så glemte jeg jo at få skrevet ned, hvad nummeret betød. Jeg kan endnu huske, hvad de fleste farver på hjulene er og hedder, men det holder jo ikke i længden.

Mine to første swatch wheels - den blå er slet ikke blevet opdateret, siden jeg købte det, og den med glitter blev hurtigt fyldt op. Jeg har stadig ikke fået skrevet ned, hvilke farver, der hedder hvad - og så er det jo næsten ligegyldigt ;)



Derfor besluttede jeg mig for at finde en ny løsning, og jeg fandt en løsning i swatch sticks!

De er super smarte, fordi de sidder sammen på en metalpind, som man kan lukke ved at skrue en møtrik fast i enden. Når jeg så får en ny farve, skal jeg bare tage nogle sticks ud for at sætte den ind det rigtige sted, så jeg stadig kan have mine swatches farveopdelt.

Jeg har valgt sticks'ne i hvid, da det giver mere intensitet i farverne - har jeg fundet ud af, efter at have swatchet på gennemsigtige hjul i nogen tid nu. Den hvide farve gengiver bedre, hvordan farven faktisk kommer til at se ud på neglen.


Og finder jeg senere ud af, at jeg fx hellere vil sætte dem sammen efter mærke, så kan jeg bare ændre på det. Desuden er der plads til at skrive farvens navn på sticken, og det er altså skønt, at man kan se det lige der.




Det sidste plus er, at de er æstetiske. Det må jo gerne se lidt flot ud, selvom det er sat i sirligt system ;D

Det allerbedste ved det hele er, at de ikke er særligt dyre! Et sæt med en pind og 50 sticks kostede cirka 23 kroner inklusiv fragt - så jeg har allerede bestilt to sæt mere ;)



Er du blevet lun på disse swatch sticks? Du kan købe dem ved at klikke her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en kommentar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...