29 marts 2012

Leopardplettede negle i mat og blank lak


Jeg er blevet ret vild med at mikse blank og mat lak, og derfor besluttede jeg mig for at lave nogle leopardplettede negle med netop den teknik.

Det endelige resultat i sort og neongul kan I se her, men vejen dertil var lidt snørklet.
Først lavede jeg matte, sorte negle for at prøve at lave et look med skinnende, sorte pletter oven på den matte overflade.

Jeg brugte min Konad-stamping plate M57 og sort speciallak fra Konad. Det var ikke en ubetinget succes... De blev nemlig overhovedet ikke blanke. Faktisk kunne man nærmest ikke se dem.




Derfor besluttede jeg mig for at komme et lag Seche Vite Dry Fast Top Coat over en negl for at se, hvordan det ville se ud... Og det blev lidt mærkeligt...


Fordi der var et plettet lag, kom der en ret sej 3D-effekt. Desværre kunne man bare kun se det, hvis man kom heeelt tæt på neglene og så dem i det rigtige lys. Hvilket de færreste jo gør.

Der kom en ret sej 3D-effekt ud af at putte en blank top coat på

Desværre kunne det ikke rigtig ses på afstand. De andre negle er matte med Konad speciallak stampet på. Desværre ikke den effekt, jeg havde håbet på.




På det her tidspunkt så det hele lidt rodet ud, så jeg besluttede mig for at stampe leopardpletter med min matte top coat fra Nubar oven på den negl, jeg havde gjort blank.

Og så kom der et look frem, som jeg syntes var ret cool!






Jeg besluttede herefter at tage det hele af igen og starte forfra! Jeg puttede min matte, sorte yndlingslak fra Sally Hansen, Black Out!, på fire af neglene - men for at få lidt kant og farve ind i billedet, valgte jeg at lave en accent nail på ringefingeren.

Her puttede jeg to lag Essie Blanc på, før jeg puttede den neongule Yellow Polka Dot Bikini fra China Glaze på. (I kan læse mere om det med neonlakker, og se swatches af YPDB, her.)


For at gøre det lidt anderledes, ville jeg så putte min matte toplak oven på den gule negl - men kom det på, før de sorte pletter var helt tørre - speciallak fra Konad er jo noget tykkere i konsistensen, det er derfor, det er bedre at stampe med, og skal derfor have længere tørretid. Det havde jeg ikke lige tænkt over.


Jeg er rigtig glad for resultatet! Jeg er vild med den effekt, den neongule negl giver. Så er det ikke så pænt, som når neglene bare er sorte.

Som jeg skrev allerførst i dette indlæg, så er jeg blevet ret vild med at mikse blank og mat lak. Jeg synes, det giver et sofistikeret look, og i dette tilfælde får det neglene til at se lidt fløjlsagtige ud. Det kan jeg godt lide :)

 

Hvad siger I?





Note til mig selv: Husk lige at give speciallakker fra Konad lidt ekstra tørretid ;)






   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en kommentar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...