11 marts 2012

Hemmeligheden bag flotte neonnegle


En af vores læsere skrev for nylig til os, at hun havde købt China Glaze's Yellow Dot Bikini, og at den på ingen måde levede op til hendes forventninger.

Efter at have set hendes billeder, fik jeg en helt klar idé om, hvorfor den havde skuffet hende.

Hemmeligheden til at få det bedste ud af din neonlak er nemlig at lægge den oven på en hvid base.

Derfor besluttede jeg mig for at lave en sammenligning af forskellige metoder, så I kan se forskellen på, om man lægger ingen, et eller to lag hvid lak under neonfarven.




Jeg har valgt at bruge Yellow Polka Dot Bikini, fordi særligt gul neon kan være svær at lægge. Og så har jeg lige købt den og er super glad for den, fordi den - i forhold til mange andre gule neonlakker - ikke har et grønligt skær!

Jeg startede med at lægge en base coat (Mavala's Ridge Filler) og herefter lagde jeg ét lag Essie Blanc på lillefinger og langemand. For at vise, at det kan være en idé at komme to lag hvid og to lag neon frem for et lag hvid og tre lag neon, lagde jeg to lag Essie Blanc på pegefingeren.
Ringefingeren fik ikke hvid lak.

Her kan I se, hvordan neglene så ud inden den gule kom på - læg mærke til, hvordan Essie's Blanc kun for alvor dækker hele neglen på pegefingeren, hvor jeg har ´lagt to lag. Det gør nemlig en kæmpe forskel for slutresultatet!



Herefter lagde jeg den gule Yellow Polka Dot Bikini.
Pegefingeren og lillefingeren fik to lag neongul - de to andre fik tre lag gul.

Her i forskellige slags lys - alle sammen kunstige, men nogle steder er det direkte under en lampe, andre steder kun i skæret fra lampen og de mest oplyste er med blitz:





Pegefinger: To lag Essie - Blanc, to lag China Glaze - Yellow Polka Dot Bikini

Langemand: Et lag Essie - Blanc, tre lag China Glaze - Yellow Polka Dot Bikini

Ringefinger: Tre lag China Glaze - Yellow Polka Dot Bikini

Lillefinger: Et lag Essie - Blanc, kun to lag China Glaze - Yellow Polka Dot Bikini



Som I kan se, gør det altså en forskel, om man lægger hvid under eller ej.
Det gør også en forskel, hvor meget hvid man lægger, og hvor godt man har lagt den.

Neon er ubarmhjertig, den afslører småfejl med det samme - som I kan se på min lillefinger, hvor jeg ikke har været helt god nok til at lægge Essie's Blanc, så den dækker jævnt.

Det kan reddes lidt med et ekstra lag gul (som på langemanden), men hvis du ikke putter hvid under, er det næsten ligemeget, hvor mange lag gul du kommer på. Du vil aldrig få PANG-effekten frem uden en hvid underlak.


Så all in all: Put altid hvid under din neonlak. Det skal være et jævnt, dækkende lag, og derfor er det godt at lægge mindst to lag hvid. Det gør en forskel! Også selvom det måske ser ud til, at resultatet er nogenlunde det samme med et lag hvid og tre lag gul - men det er det ikke.
Kun med et jævnt, hvidt lag under, får du et flot og ensartet resultat.

Og så vil jeg lige tilføje: Jeg ELSKER China Glaze's Yellow Polka Dot Bikini! Det er den bedste neongule, jeg endnu har fundet. Tit og ofte kommer der nemlig et grønligt skær i de gule neonfarver, men denne her er bare pang-80'er-gul. Så nu kan sommeren bare komme an!

10 kommentarer:

  1. Tak for tippet :) Den får en chance mere :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg, du bliver glad for :)

      /Charlotte

      Slet
  2. jeg elsker pastel trenden på neglene og jeg har samme problem som med neon lakken - det dækker ikke helt og ja bliver bare underligt. Er det også bare hvid lak under mht det problem?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den hvide fremhæver farven - særligt i de sarte farver, som mange neon og pasteller er. Jeg kommer ret tit hvid lak under mine farver. Det får dem til at 'poppe' :)

      /Charlotte

      Slet
  3. Fedt, tak for tippet på min blog, det skal da prøves af under HOT neon lakken fra Netto :-) God Påske! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt :) Det gør virkelig en forskel :)

      Slet
  4. Ej, fantastisk! Jeg har to neonfarver som bare har står og pynter, men de skal da helt klart prøves nu. Tak for tippet! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt, jeg håber, det får dine lakker til at stråle :) Hvilke to er det, du har?

      Slet
  5. Åh hvor dejligt. Og sikke da en forskel! Tusinde tak for tippet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt :)
      Og ja, det gør virkelig en forskel for de fleste neon-lakker - dog ikke for China Glaze's nyeste neonkollektion, Neon Summer 2012 - her har de nemlig puttet hvidt pigment i :)

      Slet

Skriv en kommentar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...