08 marts 2012

Dior Waterlily vs. Milani Dress Maker

Jeg besluttede at fejre en ganske særligt solbeskinnet onsdag (det var kun mit humør, der var lyst og let, fra oven stod regnen ned i tynde, fine stråler) med at forkæle mig selv med en dyr lak.

Jeg gider normalt ikke at investere i de helt dyre mærker som Chanel og Dior, fordi jeg synes, China Glaze og OPI er nogenlunde lige så godt. Men til en tiendedel af prisen.

MEN... For nylig købte jeg Milani's Dress Maker. Den skulle i følge de udenlandske bloggere ligne sidste års meget populære Jade fra Chanel, som hurtigt solgte ud og nu kun kan fås på eBay til 2000 kroner. (Og eftersom jeg synes 189,- er dyrt, så skal jeg ikke have den)

Jade havde jeg sukket efter længe, så jeg håbede, Milani kunne leve op til forventningerne!
Og det kunne den. På et punkt i hvert fald. Farven. Den er fantastisk flot!!!

Alt andet skuffede desværre. Konsistensen var ret tynd, så den dækkede først nogenlunde ved tredje lag. Og så chippede den så hurtigt, at jeg ikke kunne nå at tage billeder af den.



Men farven var jeg, som sagt, virkelig vild med. Derfor besluttede jeg mig for at investere i en dyr lak, der ligner!

Dior's forårskollektion indeholder nemlig den flotte, shimmery grønne Waterlily. Ud fra, hvad jeg kunne se på nettet, lignede den de to andre rigtig meget... Så det blev mit luksusonsdagskøb.


Hvad jeg synes om Dior-lakken kommer i et senere indlæg, her vil jeg bare holde mig til at fortælle, hvor meget den har tilfælles med Milani's Dress Maker, som jeg også vil lave et indlæg om senere.

I flaskerne ligner de hinanden til forveksling



Men swatchet på sticks, kan man godt se forskel. Waterlily, som jeg har fået stavet forkert på min stick ;), er en smule mørkere.

Dress Maker har et noget mere lysegrønt skær - hvilket jeg faktisk bedre kan lide. 








Til gengæld dækker Waterlily meget bedre end Dress Maker. Og så dufter den! Det opdagede jeg først, da jeg skulle tage billeder af æsken - en dejlig overraskelse for mig, der netop er blevet lun på idéen om duftende lak!

Og duften er faktisk rigtig fin. Nu kan jeg ikke huske, hvordan en åkande (waterlily) dufter - sidst jeg plukkede sådan en var jeg vist seks år og på kanoferie med mine forældre i Sverige. Men jeg går ud fra, det er den duft, de har prøvet at ramme ;)

Duften minder mig om 'marokkansk rose', hvis I kender den duft-serie fra BodyShop, hvilket er en rar duft. Ikke for meget, men nok til at man kan dufte det. Indtil videre har duften holdt en halv dag. Igennem top coat! Det er meget godt gået, synes jeg - men mere om det senere :)




Konklusion: Jeg kan bedst lide Waterlily's holdbarhed. Men jeg kan bedre lide farve og konsistens i Dress Maker. Jeg har overvejet at prøve at blande de to - altså først et lag Waterlily og så et lag Dress Maker ovenpå.
Jeg fortryder dog ikke, at jeg har købt nogen af dem. For de er skønne på hver deres måde.
Og den jadegrønne farve med shimmer - det er bare en af mine yndlingsfarver!

Jeg kan ikke engang afgøre det på prisen, fordi Dress Maker havde sådan en dårlig holdbarhed - så selvom den er meget billigere, så kommer det til at irritere mig i længden. Men jeg vil stadig bruge den (og anbefale den til andre), fordi farven bare er THE colour!


   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en kommentar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...