18 februar 2012

This' Just In: Newspaper nails


I denne uge har jeg landet noget vikararbejde på en avis, og derfor besluttede jeg mig for at lave avisnegle. Det virkede oplagt :)

Jeg har set flere tutorials rundt om på nettet af denne form for nail art, og har længe haft lyst til at lave den.

Men for at lave dem, skal man bruge alkohol, og jeg er ikke sådan en, der ligger inde med vodka på normale hverdagsaftner. Så det blev ligesom aldrig til noget.

Men en dag, da jeg stod ved kassen i Rema1000, besluttede jeg mig for, at nu skulle det være. Så jeg købte den billigste slavevodka, de havde (i øvrigt den eneste vodka, de havde - cirka 50 kroner) og begav mig hjem med en ambition.

Og hvor er jeg dog glad for, at jeg fik taget hul det det nail art-eventyr, for det har åbnet op for uanede muligheder ;)




Metoden er simpel:
Først lægger man et lag lag i en hvid eller lysegrå tone. Jeg har brugt Essie's Blanc, som er helt hvid.
Efter tre lag og en masse tørretid, er det tid til at dyppe neglen i vodka.
Herefter lægger man et stykke avispapir over, og tryksværten smitter så af på de hvide negle.

Det lyder nemt, og det er det også. Men der er selvfølgelig nogle faldgruber. (Derfor kan man også godt se, at det her er mit første forsøg, hehe)
Den første negl jeg lavede, blev ikke ordentlig våd, da den sad på neglen, og derfor var det ikke alle ordene, der smittede af på neglen. Det gav mig en hvid stribe ned langs midten.

Derfor begyndte jeg at eksperimentere lidt, og jeg fandt ud af, at det måske i virkeligheden er meget smartere at dyppe papiret i vodkaen frem for neglen.

Gør man det, kommer bogstaverne meget tydeligere frem på neglen - men til gengæld er der større risiko for, at sværten bliver gnedet lidt, når man lægger papiret på neglen.

Jeg prøvede også at dyppe neglen, lægge avispapiret på og så efterduppe med en våd vodkafinger. Det fungerede også meget godt.

Jeg er ikke sikker på, hvilken metode, jeg bedst kunne lide, men jeg tror, det bliver den sidste. I hvert fald er der to ting, der er vigtige, hvis man skal lave disse negle:

1) Sørg for at papiret bliver ordentligt vådt.
2) Vær omhyggelig med ikke at få rykket til papiret, så ordene bliver tværet ud.



Tæt på kan neglene godt se lidt smudsede ud, hvid trykfarven er blevet tværet lidt ud, som den blev på mine negle - men langt fra ser det bare übercool ud!









All in all er jeg rigtig godt tilfreds med denne manicure. Den er anderledes end hvad man ellers ser rundt omkring, og den får folk til at kigge.
Jeg havde den på rigtig længe, og den er kun røget af igen, fordi jeg knækkede en negl :(


Men metoden kan jo bruges på meget andet end ord fra en avis - for eksempel din favorit-tegneserie? Jeg vil dog anbefale at du printer det ud/kopierer din tegneserie, for vodkaen ødelægger papiret ;)

   




 

8 kommentarer:

  1. Guuuud hvor er det blæret!!!!!!

    SvarSlet
  2. Ser super fedt ud! Det må helt sikkert prøves.

    SvarSlet
  3. Dette er nok et af de bedste forsøg med newpaper nails jeg har set, godt klaret! :)

    SvarSlet
  4. Gid det ville virke, når jeg prøvede :)

    SvarSlet
  5. Det ser så godt ud! Det er bare en skam at det bli'r spejlvendt - men det kan jo ikke rigtig undgås. Jeg har tænkt på at købe en kinesisk avis og prøve med den.. der fatter man jo alligevel ikke hvad der står, så det falder nok ikke så meget i øjnene at det er spejlvendt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er rigtigt nok - ellers kan du løse det ved bare selv at lave en tekst. Jeg mener, man i Word kan spejlvende teksten på en eller anden måde :)

      Slet

Skriv en kommentar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...