26 februar 2012

NOTD: Mandarin og grøn glitter

For noget tid siden købte jeg en skriggrøn lak fra Color Clubs Wicked Sweet-kollektion, The Lime Starts Here, som jeg har skrevet et indlæg om tidligere.

Den var simpelthen så fantastisk! Ud over at være en virkelig lækker neonfarve, duftede den også himmelsk af lime. Eller tyggegummi.

I hvert fald gik jeg og duftede til den konstant, og besluttede mig derfor til, at jeg også ville have resten af kollektionen.

Jeg havde derfor meget store forventninger til den orange I Always Get My Man-darin, som skulle dufte af, ja, mandarin.



Jeg har ikke lagt lak i et stykke tid, fordi jeg knækkede en negl - først på den ene og så på den anden hånd. Og endda temmelig langt ned :( Så for ikke at rende rundt med én kort og fire lange på hver hånd, valgte jeg at file dem allesammen ned til kort. Et look, jeg ikke liker...


Men efter lidt over en uge, blev jeg temmelig træt af at være lakfri. Det gør altså noget for humøret, når der er farver på fingrene ;)
Så for at komme i forårsstemning, planlagde jeg en kombination af den føromtalte orange og en grøn glitter, jeg lige havde købt, fra NYX.

Jeg var meget spændt på resultatet! De to kotrastfarver plejer at være fantastiske sammen!








Jeg må desværre sige, at den ikke helt var, hvad jeg troede. Jeg havde regnet med, at farven var skrigende neon, ligesom den The Lime Starts Here er. Men da jeg fik flasken i hånden kunne jeg se, at det var en varm, orange farve med lidt shimmer i.
Det gør nu ikke så meget, for farven er stadig super flot!

Duften er heller ikke lige så udtalt, som den er ved TLSH, hvilket nogle sikkert vil synes om. Den har en svag duft, som minder mig rigtig meget om Rimmel's Lemon Drop (en fin, lysegule lak, som I blandt andet kan læse lidt om i vores indlæg om forårets trends), som jeg elsker.


Allerførst lagde jeg Mavalas Ridge Filler for at beskytte neglen mod blandt andet misfarvning.
Herefter lagde jeg en hvid base, Essie's Blanc, som har til formål at få farven rigtig flot frem. Det er noget, man med fordel kan gøre under neonfarver, da de ellers kommer til at miste lidt pang.
Nu var denne jo ikke en neon, men den hvide base var alligevel en god idé, fordi den var noget gennemsigtig i konsistensen.

Derfor var jeg også nødt til at lægge tre lag I Always Get My Man-darin for at få det til at dække sådan nogenlunde.

Jeg ville ønske, jeg havde været lidt mere omhyggelig med den hvide base, og eventuelt givet neglen to lag hvid, for det skinnede ret meget igennem, hvor den hvide ikke dækkede 100%, selvom jeg lagde tre lag af den orange ovenpå!

Jeg har ikke lagt top coat over, fordi jeg vidste, jeg ville have den grønne glitter ovenpå.







Jeg sluttede af med en masse lag af NYX's grønne glitter, som har fået navnet Forest Green. Den viste sig nemlig at være tynd i det med hensyn til mængden af glitter, hvilket jeg ikke lige havde troet, da jeg kiggede på flasken.

Resultatet blev som følger:







Jeg kan ret godt lide Color Club's IAGMM, selvom jeg nu er nødt til at gå ud og finde en anden neon-orange. Og også NYX er jeg tilfreds med - særlig fordi, den ikke kostede ret meget over en 10'er for en flaske. Det er lige til at leve med, også selvom man skal bruge tre lag glitter for at få denne effekt ;)




     

7 kommentarer:

  1. Mener du ikke skriggul? ;-) HVOR har du fundet NYX til 10 kr!! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den ER altså orange ;) En lys orange, men stadig orange... I mine øjne ;)
      På www.beautyjoint.com eller www.cherryculture.com - du skal selvfølgelig lægge fragten oveni, men det snakker vi ikke om, når manden spørger ;D

      /Charlotte

      Slet
    2. Du har bare skrevet skriggrøn.. Men okay vi mødes på midten. Orange! :-) Ihhh beautyjoint... Har egentlig også selv blogget om siden, fjolle Marianne ;-)

      Slet
    3. Aaah, nu har jeg læst hele indlægget flere gange for at se, hvor jeg har skrevet skriggrøn, så jeg kunne rette det... Men det skal være skriggrøn, fordi den lak, jeg snakker om der er Get In The Lime... Og dén er jo grøn...

      Kan godt se, det forvirrer lidt, når det nu er en orange, jeg egentlig skriver om...

      Slet
    4. Hahahah ej det må du undskylde :-)

      Slet
    5. Nej nej, der er da ikke noget at undskylde :)
      Det er da bare dejligt med kommentarer, så jeg kan rette, hvis jeg får skrevet noget forkert :)

      Slet
  2. Nå, de er lidt dyrere på cherryculture. Der står de til $3.60 - vel omtrent 18 kroner. Men fik dem altså på beautyjoint til lige knap $2... Om det så var tilbud eller hvad, kan jeg ikke helt huske...

    SvarSlet

Skriv en kommentar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...