11 februar 2012

Når Butter London bliver til tandsmør


Takket være et par meget tålmodige forældre, der bærer over med, at deres datter har et seriøst misbrug, fik jeg for et par weekender siden mulighed for at gå shop-lak-amok i Flensborg.

Her investerede jeg blandt andet i to Butter London-lakker – mine første af slagsen. Jeg har læst og set swatches på udenlandske blogs før, men jeg har indtil nu været lidt for nærig til at betale det, lakkerne koster på nettet.

Men ofte når jeg står med en lak i hånden, og den siger: ”Køb mig!” Ja… så lukker jeg øjnene for prisen og køber den.

I butikken Douglas i Flensborg koster en Butter London-lak omkring 136 kr. Og det er nogenlunde samme pris, jeg har set dem til online. Nå, men her er så ét af mine køb:


Knackered. En meget sheer petroliums-agtig foil-lak med små holo glitter-partikler. Jeg skriver partikler, fordi de er virkelig små – så jeg vil ikke engang kalde dem holo stykker.
































Lakkens børste får topkarakter af mig! Den har en størrelse, der gør applikation nem og næsten fejlfri. Det var ikke meget lak, jeg måtte fjerne bagefter med min Mavala Correctorpen.

Lakkens låg er rillet og minder lidt om et Chanel-låg. Den er behagelig at holde ved, og er nem at manøvrere. Alt i alt: Spot on, Butter London!




Tandsmø
r mod VNL
Lakken i sig selv er meget, meget, MEGET sheer. Meget! For at undgå VNL (visible nail line), måtte jeg lægge seks lag. Ja, du læste rigtigt! SEKS LAG! En finger måtte endda have SYV!

Jeg har aldrig nogensinde før været nødt til at bruge  meget lak for at dække neglen fuldstændig. Jeg kunne næsten ikke se de nye lag, jeg smurte på, som tiden gik. Det var som at smøre et stykke varmt brød med smør – smøret forsvinder ned i brødet – og hvis du vil SE smøret, så må du lave en morfar og give den ordentlig med tandsmør på!

Men vi ved jo godt, hvad så mange lag betyder: Utrolig lang tøretid – og det er bare et spørgsmål om tid, før der opstår et seriøst chip-mania!

Efter lakken havde fået et lag Seche Vite, og havde tørret uden forstyrrelser i 2,5 time, ja, så skete det her:





Suk… Jeg HADER, når sådan noget sker! De mange lag kræver altså, at man har en del mere tid på hånden, end jeg lige havde. Jeg skulle i seng og have noget søvn! Så jeg vidste, at chancen for flere fuck ups var ret stor. Og da jeg kiggede på mine negle næste morgen, havde flere da også fået sig nogle knubs i nattens løb. Øv bøv…
















































Brug den som topcoat
Den her lak er super flot. Som andre petroliumlakker skifter den farve og spiller fint i lyset. De små holo-partikler giver et super fint look, der gør lakken fin til både arbejde og fest. Dog vil jeg mene, at den gør sig bedst som en effekt-topcoat.

Ser jeg bort fra den voldsomme applikation, som jeg udsatte lakken for, så er Knackered en dejlig lak, der ikke har skræmt mig fra at investere i flere Butter London lakker.
Til gengæld kan jeg ikke sige noget om, hvor længe lakken holder på neglene. De knubs, der kom allerede samme aften og nat, fik mig til at skifte lakken allerede dagen efter. Så en wear’n’tear-test – den må følge en anden god gang med en anden Butter London-lak.




Knackered i naturligt lys. Et dejligt petroliums-spil.



 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en kommentar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...