04 februar 2012

I've got the blues fra China Glaze's ElectroPop


Nøj, det er koldt derude for tiden - men det er hunden jo ligeglad med, og den kræver at jeg går ud med den flere gange om dagen ligegyldigt om det er minusgrader eller ej.

Vinteren fortsætter, og der kan komme snebyger rundt omkring, siger de i radioen - så det ser desværre ikke ud til, at vi kan komme i forårstøjet lige foreløbig. Æv.

Heldigvis luner lakken lige meget, hvad enten den er i vinter- eller forårsfarver ;) Og i China Glaze's forårskollektion ElectroPop er der nogle isnende blå nuancer, der gør sig ganske glimrende i dette flotte vintervejr, hvor sneen funkler under en isblå himmel.

Derfor er dagens swatches af to af de blå lakker, vi finder i ElectroPop-kollektionen, Aquadelic og Electric Beat, samt den funklende glittereffektlak, Techno.






Konsistens og påførsel:
China Glaze-lakkerne er udstyret med en dejlig, bred børste. Det gør dem forholdsvis nemme at lægge, men der er jo lige det med lyse cremelakker, at der ikke skal meget til, før de bliver grimme at se på.
Det kræver altså noget øvelse, for hvis du bare laver en lille, forkert bevægelse, så trækker det spor. Også selvom du kommer Seche Vite Dry Fast Top Coat på. Og den kan ellers redde meget ;)

Men selve konsistensen på begge cremelakkerne er fin. Den glitrende Techno havde også en fin konsistens, men som med så mange andre glitterlakker, skulle man fordele glitterstykkerne lidt bagefter. Jeg klarede det dog helt fint med børsten, og behøvede ikke en tandstikker til at rette bagefter. Så det var ok!



______________________________



Først prøvede jeg Aquadelic. Det var den fra kollektionen, jeg var brændt mest varm på efter at have set swatches hos diverse bloggere. En lækker, lys turkis, der bare emmer af lys, luftig forårsstemning. Og jeg blev bestemt ikke skuffet!











Men så skiftede jeg til Electric Beat. Jeg havde egentlig ikke regnet med, at den var noget særligt. Jeg havde mest bare bestilt den, fordi det var en blå tone, jeg ikke rigtig havde i min samling (og jeg har faktisk flest blå, så det var nærmest en skandale ;))
Men Electric Beat er simpelthen bare så flot - og den blev med det samme min yndlingsfarve. Den minder om en dybblå sommerhimmel, der har haft held til at skubbe alle skyerne af scenen. Men faktisk ligner den også den frostklare himmel, vi kigger på for tiden. Eller - jeg gør ikke, for nu kigger jeg hele tiden beundrende på mine negle ;D

Her er lidt billeder i forskellig beslysning. Den er nemlig lidt støvet i farven, men alligevel super dyb, flot, spændende. Mmm!












Men rigtig-rigtig flot bliver det hele, når man putter Techno henover. Techno er egentlig en gammel klassiker, som kom ud, da China Glaze sendte deres Speciality Collection ud i 2009. Jeg har længe haft kig på den, og da den så blev genudsendt med denne kollektion, tænkte jeg: Now or never!

Og hvor er jeg glad for, at jeg smed den i kurven! For den er fantastisk. Der er bare noget over holo-glittercoats. Man KAN ikke få for mange! Det har jeg fundet ud af nu, for havde temmelig mange af dem i forvejen, og det var også derfor, jeg tøvede længe med at købe den - men ingen ligner altså Techno, synes jeg ;)



1 lag Techno over først Electric Beat og dernæst Aquadelic:











Konklusion:
Jeg elsker jo blå lakker. Har jeg fundet ud af, når jeg kigger hen over min samling af neglelak. Og disse to er ingen undtagelse! De kloge siger, at blå er årets farve, og at den kommer til at holde et godt stykke ind i efteråret. Så hvis du kun skulle købe én lak i år (hahaha!), så kunne en af disse to være et godt bud :)

Der findes en blå mere i ElectroPop-serien, Kinetic Candy. Den er jeg sådan lidt pas på, den er ligesom for lys. Så den har jeg valgt at springe over i første omgang (nu må vi se, det an være, at jeg er blevet moden om nogle år, ligesom jeg blev det med Techno ;))

De to cremelakker fik to lag hver - mere var der sådan set ikke brug for. De er begge toppet med et lag Seche Vite.

5 kommentarer:

  1. Hvor har du altså meget flotte negle... Suk. Du må passe dem godt :)
    Er helt misundelig.... Suk.

    SvarSlet
  2. Tusind tak, Christina :)
    Jeg er pudsigt nok ret træt af vejret lige nu, fordi det får mine neglebånd til at flosse helt vildt - det handler nemlig bare mest om at give dem nok fugt.

    SvarSlet
  3. Ja, masser af olie og husk vanter :)

    Mine negle har været helt tossede siden nytår. De skiller i lag, typisk 2 gange om året og det er en djævelsk periode, da den eneste redning er ingen lak og masser af olie. Øv.

    Har lige lagt en lak igår, første gang i år, og hvor har jeg dog savnet det :) Jeg er frisør, så mine hænder er i vand hele dagen og det er altså hård kost, specielt her i kulden. Men de bliver "fyldt op" med olie, Eight Hour og Decubal creme hver aften. Det tager det værste :)

    Men din form på neglene er rigtig fin.
    Har lige bestilt de her China Glaze på ebay efter at have set dem her. I er et dyrt bekendtskab :)

    SvarSlet
  4. Masser af fugt. Både indefra og udefra - det er min erfaring.
    Jeg forsøger at hælde så meget vand som muligt indenbords, og så smører jeg mine neglebånd ind i olie (bruger Sally Hansens lyserøde Maximum Growth pen) hver eneste gang, jeg lige kommer i tanke om det. Helst flere gange dagligt.
    Så forsøger jeg at bruge håndcreme ofte, og altid inden jeg går i seng. Her har jeg også en ekstra fed neglebåndscreme, som jeg masserer mine neglebånd med, et godt lag, som så får lov til at sidde og trænge ind natten over.
    Og så bruger jeg handsker, når jeg går udenfor og gummihandsker, når jeg gør rent, laver mad og vasker op.
    Det giver også mig nogle lakfri dage, hvor den bare får alt, hvad den kan trække af fugt.
    Der omstændigt og irriterende, men hvor er det dog bare meget bedre end konstant at have dumme negle, der ikke kan gå med lak :)

    Og ja, det løber hurtigt op. Hvis det kan trøste dig, så gør det også et godt indhug i vores pengepunge.. ;( Hehe...

    /Charlotte

    SvarSlet
  5. Men kan godt se, frisørjobbet nok ikke lige harmonerer med at skulle smøre hænderne ind i olie konstant :S
    Mine hænder glæder sig også til sommer ;)

    SvarSlet

Skriv en kommentar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...