06 februar 2012

Funky neonnegle med lækker duft af lime


I dag fik jeg en super fed neonfarve fra Color Club med posten. Ikke just en vinterfarve, men den skulle jo prøves!

Jeg besluttede mig for at pifte lidt op med nogle små skiver limefrugt-nail art.

Resultatet blev som I kan se her - og jeg havde slet ikke lyst til at tage dem af igen!

Problemet var bare, at skrigende grøn med små frugter ikke rigtig passer ind i billedet på en kold februardag. Så folk gloede noget på mig, da jeg var ude og handle ;)

Nå, lad os lige tage det fra en ende af:


The Lime Starts Here er en del af Color Clubs Wicked Sweet Collection, som skiller sig lidt ud fra mængden. Ikke kun på grund af de flotte farver, men også fordi de dufter fuldstændig fantastisk!

The Lime Starts Here (TLSH) er en grøn neon, der dufter af - you guessed it - lime!
Duften kan bedst beskrives som... hmm, kan I huske de der tyggegummier, man kunne købe i DSB-kioskerne? Shake, Jenka, Funny...?

Der var også en, som ligesom kom til i sortimentet på et tidspunkt - og som desværre er forsvundet igen. Det var min yndlingssmag, og jeg kan ikke engang huske, hvad den hed - men den smagte af frugt.

Lang smøre bare for at sige: TLSH dufter lige som det tyggegummi ;)
Du får lyst til at dufte til dem konstant - spørgsmålet er, om det så er godt eller skidt?

Farven er, som skrevet, neongrøn. Og den er virkelig flot. Jeg har aldrig været til neonfarver, men det er begyndt at ændre sig - blandt andet på grund af denne her funky farve.

Den var sådan set fin on it's own, men jeg valgte alligevel at peppe den lidt op med nogle fimo canes, som de hedder. Eller med andre ord: 3D frugt skiver.




Fimo canes kan blandt andet købes på eBay og etzy.com. De er lavet af gummi og kommer ofte
i sådan nogle stænger, som man så selv kan skære stykker af.
De fås i et utal af varianter; lime, citron, jordbær, blomster, dyr, cupcakes....mv.


I sollys siger den virkelig pang!

I kunstigt lys bliver den lidt mere afdæmpet - men er stadig super fed!





Til disse billeder har jeg først lagt en basecoat (Mavala Ridge Filler)

Dernæst en hvid lak, fordi det virkelig får farverne frem i neonlakker (Essie - Blanc)

Så lagde jeg tre lag TLSH på - havde jeg været mere grundig med den hvide (hvad jeg ikke var), havde jeg ikke behøvet så mange lag af den grønne.

Så placerede jeg limeskiverne. Jeg samlede de små skiver op med den spidse ende af en tandstikker ved at prikke let til dem. På den måde kunne jeg fiske dem op og placere dem på neglen. Man kan også bruge en pincet til dette, men jeg synes, det er nemmere at styre med en tandstikker. For skiverne sidder fast nok til, at de kan samles op, men så snart de rammer lakken, ryger de af stikkeren.

Til sidst sluttede jeg af med en omgang top coat (Seche Vite Dry Fast Top Coat)







Det er selvfølgelig ikke så praktisk at rende rundt med sådan noget nail art på fingrene, specielt ikke når man skal have noget i lommen eller stryger hånden gennem håret - så er I advarede.

Men man skal ikke være bange for at løfte fingrene af frygt for, at det hele falder af. De små limestykker er ret hårdføre, specielt hvis de får lov at komme på en våd lak og herefter bliver forseglet med toplak - dobbeltklæbende!



Og dommen: I LOVE it! Funky farve, fantastisk duft og fine limeskiver - det her look bliver uden tvivl til fylde meget i min sommer 2012!





Til sidst får I lige et billede, som måske kan vise forskellen på at lægge neon med og uden en hvid base under.
På tommelfingeren har jeg ikke lagt hvid under, og det gør altså farven lidt mere mat at se på, og så bliver farven også mere gennemsigtig, så man kan se visible nail line (som jo i følge AM er et no-go ;))

På det her billede kan I også bedre se, at jeg ikke har været lige grundig over det hele med den hvide underlak - men det ser man altså ikke, når musikken spiller, og neglene bliver kastet lidt rundt på dansegulvet til de hede sommerrytmer!





2 kommentarer:

  1. Det ser SINDYGT flot ud :-O MANGE plusser til denne blog post :-)

    SvarSlet
  2. Tusind tak :) Er også ret forelsket i looket :D

    SvarSlet

Skriv en kommentar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...