05 februar 2012

Førstehjælp til rillede negle


Efter at have fjernet glitterlak ved at pille og bide, er mine negle temmelig ødelagte.

Så lad os få det på bordet med det samme: Don't do that at home!

Glitter er fantastisk, men forfærdeligt at få af! Og før jeg opdagede den smarte måde, at fjerne glitterlak (sølvpapirmetoden), gjorde jeg altså det, at jeg pillede det af neglene.

Resultatet er ridsede, furede negle. Det er ikke særlig pænt, og det er heller ikke særlig sundt for dine negle. Og så er der også den detalje, at neglelak har sværere ved at hænge fast på en overflade, der ikke er glat.


Derfor besluttede jeg mig for at prøve Mavalas Ridge Filler (Nåja, og stoppe med at pille neglelakken af!)





Mavala Ridge Filler er super god som base coat. Den styrker neglene, og efter jeg er begyndt at bruge den, er mine negle blevet synligt glattere og også stærkere. De knækker ikke så let længere :D 

Selve lakken er lyserød/beige, men den bliver lidt mere gennemsigtig, når den tørrer. Desuden bliver den også mat, når den tørrer, så den er rigtig god at bruge, hvis du vil hoppe på forårets trends om nøgne negle.

Som sagt er det jo meningen, at den skal reparere dine rillede negle, og derfor har jeg taget et før og efterbillede, så I kan se, hvor stor effekt den i virkeligheden har.

Før-billedet er af min negl, lige efter jeg har renset den for lak. Efter-billedet er med et lag Ridge Filler (bare for at understrege, at man ikke behøver mere end et enkelt lag, heller ikke selvom ens negle er virkelig skadede)

Og så må I lige se bort fra den beskadigede hud. Det stammer fra et sår. Jeg valgte alligevel at vise det på denne negl, fordi det var den, der var værst :)  





Du kan købe Mavala Ridge Filler  i Matas for 99,95 kr. eller på BeautyBay for bare 65,00 kr.


   

7 kommentarer:

  1. Det er da helt vildt en forskel. Må lige suse i Matas imorgen

    SvarSlet
  2. Absolut investeringen værd :)
    /Charlotte

    SvarSlet
  3. Det var dejligt, at det hjalp.
    Undskyld, jeg blander mig, men før billedet viser ikke riller/ridges, men skader som du selv beskriver på grund af lidt hårdhændet behandlig af neglepladen :)

    SvarSlet
  4. Hej Maria,

    Nu kan det godt være, jeg misforstår din besked - men er det ikke bare en gentagelse af, hvad jeg selv har skrevet i indlægget?

    Ja, det yderste er skader fra da jeg tog glitterlak af. Men længst inde kan du se rillerne. Mine negle er faktisk temmelig rillede.

    Og ligegyldigt hvad der er hvad, så hjælper denne ridge filler på det hele. Det gør den jo ikke spor ringere :)

    /Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var overskriften, jeg hentydede til - og dette er sagt med et kæmpe smil på læben og glimt i øjet: dine negle ser nydelige ud - kan godt se en lille, bitte antydning af riller, men bare vent til du får riller som mine, så.... ;)

      Slet
  5. mange tak for tippet! Har selv haft problemet men det var med mine kunstige negle.

    SvarSlet
    Svar
    1. Okay, jeg kender ikke rigtig noget til kunstige negle, men mon ikke det her også virker på dem - det lægger sig jo trods alt bare oven på... Men ved det faktisk ikke :S

      Slet

Skriv en kommentar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...