12 februar 2012

En skuffende, optisk illusion


Jeg har glædet mig super meget til China Glaze's forårskollektion, Prismatic.

Faktisk har jeg glædet mig så meget til, at de super-glitrende lakker skulle komme ud, at jeg for nylig købte dem til overpris på eBay, i stedet for at vente på, at kollektionen kom ud i e-shopperne.

Det havde jeg nu ikke behøvet. For de levede slet ikke op til forventningerne.

Jeg er jo en rigtig glitter gal, som jeg vist har fortalt om et par gange efterhånden ;)
Så da jeg så previews for flaskerne, var jeg ikke i tvivl om, at jeg i hvert fald skulle have den grønne. Og måske lidt flere.

Så da jeg så, at en af mine favorit-sælgere på eBay havde sat dem til salg, skyndte jeg mig at bestille to stykker: Den grønne Optical Illusion og den lilla Prism.

Da jeg fik dem med morgenposten, kunne jeg desværre ikke skynde mig ind og tage dem på, selvom det var, hvad jeg havde mest lyst til ;)
For vi skulle nemlig have gæster. Så hytten skulle gøres hovedren (suk). Heldigvis var vores gæster af den friske type, så det blev hurtigt arrangeret, at vi skulle i byen samme aften - og så havde jeg jo en glimrende grund til lige at smøre den grønne glitterbidsken på.

Og så kom skuffelsen lige så stille snigende. For det første var konsistensen ret tyk (det var den faktisk i begge farverne), og så var det meget svært at se den grønne farve. Og så begyndte den at chippe allerede inden, jeg kom i byen - hvilket muligvis har betydet, at den ikke har fået tid nok til at tørre. Eller at lagene bare blev for tykke på grund af konsistensen.


Disse lakker er holografiske, og det betyder, at de skifter farve, når lyset rammer dem. Og det plejer jeg nu egentlig nok at være til, men her - der sker bare for meget!

Der er en base-farve, som i mine øjne ikke er dominerende nok, og så er der er væld af små glitterstykker i forskellige farver. Det får det godt nok til at blinke, nuvel. Men det er svært sådan for alvor at se de flotte base colours.



___________________________



Optical Illusion er en søgrøn mikroholografisk glitterbase med små, søgrønne glitterstykker og lidt større stykker blå, sølv, orange og pink glitter.
Det er, som nævnt, virkelig svært for alvor at se den grønne, særligt i dagslys og meget dunkel belysning, hvor den bare ser helt sølv ud.
Og så fik den mine fingre til at se tykke og korte ud :(


Her med tre lag lak og to lag Seche Vite ovenpå:







Og her i direkte og indirekte sollys - hvor den grønne farve nærmest helt forsvinder. Det er der selvfølgelig nogen, der godt kan lide - jeg synes bare, det er synd :/









Prism er en lyslilla mikroholografisk glitterbase med små stykker lilla glitter og lidt større stykker orange, sølv, blå og pink glitter.
Det er lidt nemmere at lægge mærke til den lilla farve, end det var med den grønne i Optical Illusion, og det gør bestemt en forskel. Men jeg synes stadig, der er for meget going on.



Tre lag lak og to lag Seche Vite onevpå:









Og igen får I dem i direkte og indirekte sollys - hvor "problemet" er det samme med, at basefarven forsvinder. Me no like-y.








Så all in all:
De første swatches af disse, jeg så på nettet, skuffede mig noget. Og det viste sig desværre at holde stik i virkeligheden også.
Så jeg skal ikke have flere fra serien, som jeg ellers havde set utrolig meget frem til. Særligt efter China Glaze's geniale julelakker fra Eye Candy 3D-kollektionen.

Men jeg tror, de vil gøre sig godt som underlakker til en eller anden spændende nail art-manicure. Så de ryger ikke på Blog Sale endnu... ;)



Hvad siger I - er de noget for jer?

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en kommentar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...