12 december 2011

Glitter og julefarver på fingrene



To traditionelle julefarver og masser af bling. Sættet Seasonal Sparkles fra China Glaze's julekollektion, Let It Snow, er alt, hvad du behøver til dette års julefrokoster. Og så måske lidt mådehold? ;)

Med disse farver på fingrene, behøver du ikke engang at danse på bordene for at få opmærksomhed - jeg har undersøgt sagen for jer, men I skal selvfølgelig have lov til at gøre jeres egne erfaringer ;)

Her kan I se min vurdering og nogle billeder af de tre lakker.



Poinsettia
Enhver julekollektion skal jo have en rød lak. China Glaze's Let It Snow har flere, men Poinsettia er uden tvivl den, der skiller sig mest ud blandt alle de traditionelle farver i vinterens kollektioner.
Den røde farve er, ud over at være julens farve, også gamle damers sikre valg, når de skal finde farve til de gamle fingre. Og det er netop faren ved de røde farver: dine hænder kommer hurtigt til at se gamle ud.

Derfor er jeg også glad for at kunne sige, at Poinsettia ikke har denne fejl. Den har nemlig en orange undertone, hvilket gør den frisk frem for forældende. 

China Glaze's børster er ikke så brede som fx OPI's, og det er selvfølgelig en smagssag, hvad man er til, men jeg er mest til brede børster. Jeg synes, det er nemmere at lægge lakken med en bred børste. Når det er sagt, så har jeg også prøvet smallere børster end den, Poinsettia er udstyret med. Så den var okay at arbejde med. Den dækker også okay, selvom du er nødt til at lægge tre lag for at være helt sikker på at være fri for visible nail line. 








Holly-Day
Jeg er ikke så meget til mørkegrønne negle. Det må jeg være ærlig og indrømme. Men som base for noget nail art elsker jeg denne dybgrønne, næsten armygrønne, farve.

Når det kommer til at lægge denne lak, gælder det samme som for søsterlakken Poinsettia, men til gengæld dækker Holly-Day meget bedre.

du kan faktisk nøjes med to lag for at få en dækkende, fyldig farve. Og det er jo altid et plus, særligt hvis du vil lave nail art ovenpå.













Twinkle Lights
Glimmer, glimmer og mere af det! Glimmer er et kæmpe hit denne jul, og det er jeg bare glad for - jeg elsker glimmer :D

Derfor var jeg trés excited, da jeg fik fingrene i Twinkle Lights. Bittesmå glimmerstykker i skinnende guld, rød og grøn.

Den skulle eftersigende være en søsterlak til sidste års juleglimmer fra China Glaze, Party Hearty - bare mere sofistikeret med mindre glimmerstykker og, nåja, guld.

Og jeg må sige, at skaberne har ramt 100% plet. Denne festlige glitter kan lægges over andre farver eller for sig selv - det kræver dog bare en del lag. Og det er egentlig den eneste ting, der trækker lidt ned på skalaen, synes jeg - for et lag over en anden lak gør den ikke ret. Til gengæld skal der, som med alle andre glitterlakker, lægges minimum tre lag, for at den dækker fuldstændig on it's own.

Jeg vil derfor lægge en guld under næste gang. Jeg har nemlig prøvet med både grøn og rød (se billederne nedenfor), og det skuffede mig noget. Med en rød lak under, lægger man ikke mærke til hverken den grønne eller den røde glimmer, og det tager fuldstændig wow-effekten fra de blinkende lys.

Med en mørk, grøn base kan man sagtens skimte alle tre glimtende farver, men den bliver lidt fesen alligevel. Jeg synes absolut, Twinkle Lights står flottest alene - og jeg vil helt sikkert foretrække Party Hearty, hvis jeg skal have grøn og rød glitter oven på en anden farve.

Twinkle Lights er forholdsvis nem at lægge, det er jo glitter, konsistensen er god - ikke for tynd, ikke for tyk, og børsten er samme størrelse, som ved de to andre.





Til sammenligning er her et billede af Party Hearty over en sølv (China Glaze - Icicle) og en sort (Sally Hansen - Black Out)




Og her får I lidt billeder af Twinkle Lights oven på først Poinsettia og så Holly-Day:


Twinkle Lights over Poinsettia

Twinkle Lights mister fuldstændig sin WoW-effekt, når jeg
putter den oven på den klassiske, røde Poinsettia :/
Twinkle Lights over Holly-Day

Twinkle Lights over Holly-Day










Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en kommentar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...