19 november 2011

Vejen til bløde og fine neglebånd


Hvad enten man går med neglelak eller ej, så ser det bare pænere ud, hvis man ikke render rundt og flasher flossede neglebånd.

Her har I et billed af mine neglebånd. De er ikke perfekte - men så skulle I have set dem for to uger siden...

Jeg har nemlig fundet på nogle små, simple metoder, som gør, at jeg nu skåner mine hænder og negle mere i hverdagen - og giver dem den fugt, de behøver, for at blive bløde og ikke flosse (helt så meget ;))

Jeg har ellers prøvet alting. Troede jeg. Men det var først, da jeg fik en neglerutine, at der begyndte at ske noget :)


Her er et par tips til, hvordan du får bløde og fine neglebånd:


----------------------------------------


Rigeligt fugt
Det værste, vi kan udsætte huden for, er vand og kulde. Så bliver den tør og trist. Fugt skal der til! Og allerbedst er det, hvis du sætter fugtighedscreme ind i remsen om at vaske hænder og børste tænder. Hver gang, jeg har vasket hænder, smører jeg hænderne ind i creme.

Sally Hansen har masser af gode
produkter til dine negle. Her er to produkter,
der giver dem masser af fugt:
Cuticle & Nail creme og
Cuticle Massage Cream
Jeg bruger en helt almindelig parfumefri creme, som ikke er for fed, og så smører jeg hele hånden ind. Jeg masserer mine neglebånd blidt og skubber dem også tilbage - enten med en finger eller med håndklædet, når jeg tørrer hænderne.

Hver aften inden sengetid dupper jeg lidt Sally Hansen Cuticle & Nail Creme på hver finger og masserer det herefter godt ind. (I øvrigt er et godt trick at gøre det efter, man har taget tøjet af...)

Flere gange om dagen fugter jeg også neglebåndene med en neglebåndsolie fra Sally Hansen, som hedder "Maximum Growth - Cuticle & Nail Treatment".

Det er ikke mere end et par uger siden, jeg impulsshoppede den i Matas - og hvor er jeg dog glad for, at jeg gjorde det! Det er jo ikke altid, man er lige stolt af sine impulskøb, vel? ;)

Jeg har taget nogle billeder af min negl, som den så ud inden og efter to ugers brug:


En temmelig flosset og trist negl inden behandlingen:



Og her efter:
(Tag jer ikke af misfarvningen, det skyldes en rød neglelak, som jeg skal bruge to lak basecoat under en anden gang ;))







Jeg er bare SÅ glad for resultatet :)
Jeg påfører et par gange om dagen, fordi jeg ikke helt kan lade være. Det er jo vinter, så jeg synes, hud og negle har en tendens til at tørre ud hurtigere, og derfor kræve mere fugt. Og så dufter den i øvrigt også rigtig dejligt af marcipan - jeg tror, det er fordi, det er en mandelolie...




Brug handsker
Både ude og inde! Som jeg nævnte tidligere, så kan vores hænder ikke lide den kolde, tørre vinterluft. Derfor er det en rigtig god gave at give dine hænder, at du pakker dem ind, når du går ud.

Men også indendøre kan det være godt at bruge handsker. Når du vasker op, for eksempel. Det skal jo desværre gøres, selvom både det varme vand og sæben tørrer dine hænder ud. For slet ikke at snakke om, hvad det gør ved din nylagte manicure :S

Du kan bruge rengøringshandsker, men hvis du synes, de er for stive i det, kan du også få nogle helt tynde latexhandsker, som dem lægen bruger. Du finder dem på hylden i dit supermarked (eller, det gjorde jeg i hvert fald) - og så er de også uundværlige, hvis du fx skal snitte chili. To i en - smart ;)
De koster praktisk talt ingenting og kommer i en pakke med voldsomt mange i.

Jeg nævner dette, fordi jeg aldrig selv har brugt handsker - men jeg er netop begyndt at gøre det for at skåne hænderne, og det hjælper rigtig meget!




Skub neglebåndene tilbage
Jeg skubber, som sagt, mine neglebånd tilbage, når jeg smører dem ind i creme. Og det bliver til en del gange på en dag. Men hvis du ikke er inde i den rutine, eller hvis du bare har lyst, kan du tage et varmt håndbad.

Det blødgører neglebåndene, så du kan skubbe dem tilbage og eventuelt fjerne det, du ikke vil have der.

Sådan gør du:
Gør følgende rutine med en hånd af gangen

1) Fyld en skål op med lunkent vand. Det skal ikke være for varmt, men heller ikke for koldt.
2) Lad fingerspidserne ligge under vand i 5-10 minutter.
3) Dup dem tørre med et rent håndklæde - de skal stadig være fugtige, så du skal kun lige tage det værste.
4) Smør noget hårbalsam, vaseline eller lign. på neglebåndene og gnub det lidt ind, men ikke fuldstændigt.
5) Skub blidt neglebåndene tilbage med en rosenpind omviklet i vat eller et rent, blødt stykke stof om en finger.
6) Vask hænderne igen og dup dem tørre.
7) Slut af med en håndcreme, eventuelt også neglebåndscreme


Gentag 1-2 gange om ugen, hvis du vil se hurtige resultater, eller gør som jeg og hold det ved lige dagligt ved at skubbe neglebåndene tilbage, når du putter creme på og/eller vasker hænder.



Neglebåndsfjerner
Jeg vil være ærlig og sige, at jeg ikke helt forstår fidusen i neglebåndsfjerner - men det er måske også, fordi jeg skubber mine neglebånd tilbage ret ofte, som jeg lige har fortalt om. Men mange af de neglebloggere, jeg følger, har nævnt neglebåndsfjerner som en del af deres rutine, og derfor nævner jeg det også her.

Af og til kan jeg da godt se, at det hjælper for mig... Men jeg gør det ikke ret tit.
Det skal man selvfølgelig heller ikke - en gang om ugen eller hver anden uge er fint.

Jeg bruger den fra Mavala, og har faktisk ikke prøvet andre. Men der findes mange på markedet. De fleste er de udenlandske bloggere nævner den fra Nfu Oh som en, der skulle være rigtig god, men den kan af uransagelige årsager kun fås i USA - og jeg kan ikke finde den på evilBay.

Hvis der er nogen derude, der kender til en måde at få fat i den på, må I meget gerne smide en kommentar, for jeg vil gerne prøve den :)




Jeg håber, du kan bruge mine fif til noget. Hvis du ligger inde med nogle gode fif, må du meget gerne skrive en kommentar her eller på vores facebookside!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en kommentar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...