09 november 2011

Lak der gør dig lækkersulten


Mmmmm! Der er lang tid til, det igen er fredag - og dermed tid til fredagsslik...

Derfor prøvede jeg i dag at få afløb for min chokoladetrang ved simpelthen at male M&M's på mine negle - supergod taktik, jeg ved det...

Hvis der er noget, der ikke hjælper på chokoladetrangen, så er det egentlig at blive mindet om den, hver gang jeg kigger på mine hænder ;D


Men ud over, at denne manicure får mine tænder til at løbe i vand - og endnu en grund til at glæde mig til fredagen - så gør den mig også enormt glad!
Der er altså ikke meget som sådan en farveeksplosion, der kan
sprede godt humør. Og det er egentlig lidt tiltrængt med det møgvejr, som november har budt på indtil nu.

Jeg startede selvfølgelig med at putte underlak på. Jeg bruger den der hedder 5in1 fra Rimmel, som kan købes i Matas.

Dernæst lavede jeg nogle runde(ish) pletter på negletipperne med mine fem forskellige farver:

Blå:            Sally Hansen - Blue Me Away!
Gul:            Sally Hansen - Mellow Yellow
Grøn:         OPI - Green-Wich Village
Orange:     Wet'n'Wild - Sunny Side Up
Rød:           Chanel - Fire




Jeg havde svært ved at få kanterne helt runde og fine, så derfor brugte jeg min rettepen fra Mavala til at tage det værste. Men det er bare et spørgsmål om at finde den rigtige teknik. Det er muligt! ;)

Så lavede jeg m'erne ved at duppe China Glaze Snow på med et dotting tool. Det krævede også lidt øvelse, og jeg er bestemt ikke tilfreds med resultatet. Men igen, det handler bare om at øve sig og finde den rigtige teknik.
Til sidst sluttede jeg med et lag Seche Vite Fast Dry Top Coat.


 
Jeg blev inspireret af en video, jeg har set for et stykke tid siden på YouTube (se nederst i indlægget) - lavet af den altid inspirerende lady bag CuteNails - og efter jeg havde lavet mit eget bud, ville jeg ind og gense hendes...

Og her kan jeg jo da godt se, at jeg har lavet m'erne fuldstændig forkert :/

  

Derfor valgte jeg at lave en af neglene om, så m'et blev lidt mere rigtigt. Her valgte jeg så at bruge en lille pensel (str. 00, hvis der er nogen, der er interesserede - de kan fåes i en hobbyforretning) til at lave det med, og det var noget nemmere at styre end sådan et dotting tool.
But again, ikke helt tilfreds ;) Jeg gad dog ikke til at lave resten om - jeg besluttede mig bare for, at det bliver bedre næste gang i stedet ;)









 

Her er m'et lidt mere rigtigt ;)
 
Til m'erne har jeg brugt
China Glaze - Snow
og et lille dotting tool



Se selv videoen, som inspirerede mig, her:




Har du fået mod på at prøve at lave M&M's på dine negle - eller en anden spændende udsmykning?
Så del billederne med os på facebook! :)




For our English readers:
For some reason, might have been after taking a look out at the sad November weather, I wanted to paint my nails in bright, happy colours today. I was inspired by a YT tutorial some time ago, and decided that today would be the day. I didn't re-view the video until after I did my nail art, so I discovered my "m's" wasn't really right :(
I didn't feel for doing them all over again, so I just corrected one. So I'm not totally happy about the result, but I hope I'll do better the next time.
Anyway, it was quite easy to make - I think the easiest thing to do is just to watch the tutorial (above) - have fun! And if you decide to do something similar, please post the pictures to our facebook-page :)

   



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en kommentar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...