07 november 2011

Gunmetal battle: Tinsel Town vs. Silver Dazzle



I denne uge modtog jeg endelig de tre farver, jeg har bestilt fra China Glaze’s julekollektion ”Let it Snow”.

Efterårets trendfarver kredser især om grå, sølv og gunmetal, så sølvræven Tinsel Town fra kollektioinen er et must.

Jeg har i forvejen en svaghed for gunmetal/sølv farvede lakker, især når der er glitter i. Så jeg vidste, at jeg måtte eje den.

Da jeg fik pakken med lakker tidligere på ugen, var jeg da heller ikke i tvivl om, hvad der skulle på neglene ASAP!

Og Tinsel Town skuffede ikke. Wow… Jeg har stirret på den hele ugen. Den er sofistikeret i dagslys og legende, når solen rammer. Tinsel Town skal opleves.

Som mange andre glitter-lakker, så ”spiser” Tinsel Town
overlak til morgenmad. Jeg måtte smide to lag Seche Vite på før, jeg fik en nogenlunde glat overflade. Og helt ærligt, så kunne den godt have brugt et tredje lag. Men jo flere lag – jo hurtigere chipper lakken jo, så jeg holdt mig til to.
Tinsel Town havde kun brug for to lag i sig selv for at dække min negl. Så det er en kompakt glitter, hvor du ikke behøver at smide en anden farve nedenunder, for at skabe et komplet look.

Tinsel Town fra China glaze


Desværre skuffer Tinsel Town dog på ét punkt. Allerede efter to dage begyndte den at skalle lidt af i kanterne. Det kunne måske have været undgået ved at bruge en fast farve nedenunder, som for eksempel sort, da de ofte får glitteret til at binde sig mere fast til neglen.
Men det gjorde jeg jo ikke, og mine negle var så ”hærgede”, at jeg efter fire dage måtte tage den af.
Normalt kan jeg gå med en lak i op til syv dage uden, der er store, synlige skader. Men det kunne Tinsel Town ikke leve op til. Til gengæld er den så skide flot, at jeg allerede har tilgivet den – og jeg glæder mig til, at jeg igen kan lade mig fortrylle af den glitter-rus, som Tinsel Town leverer.

Tinsel Town vs. Silver Dazzle
Tinsel Town er langt fra min første gunmetal/sølv affære. Lakken fik mig til at tænke på Milani Silver Dazzle, og derfor synes jeg, det er på sin plads liiiige at lave en lille sammenligning.

Silver Dazzle fra Milani


Milani Silver Dazzle er en del af kollektionen "One Coat Glitters", hvor ét lag er nok. To lag ser dog bedre ud ;-)
Silver Dazzle er en anelse mørkere end Tinsel Town, og har ikke de små stykker sølv glitter, som Tinsel Town har.

De skinner begge om kap i solen, men når det kedelige dagslys rammer, så ser du tydeligt forskellen.

Begge lakker er super nemme at lægge og tørrer meget hurtigt, fordi de nærmest kun består af glitter.
Silver Dazzle holder længere på neglene end Tinsel Town - men Tinsel Town skinner helt sikkert mere. Så er det bare lige, hvad man tænder mest på. Holdbarhed eller shine?

Tinsel Town og Silver Dazzle (Dagslys)

I kunstigt lys kan det være svært at se forskel. Fra venstre:
Tinsel Town, Silver Dazzle og som ekstra bonus: China Glaze Jitterbug

For our English Readers:
Tinsel Town, the gunmetal silver polish from China Glaze’s holiday collection, was a short but intense love affair. I can’t get enough of this polish, but obviously, as in any good love story, we didn’t feel the same way.
Tinsel Town started chipping after a few days wear’n’tear, which disappointed me a lot. I had expected more from China Glaze, but to their defense, I did not put a solid base color underneath (just clear base coat) – maybe that’s why it started chipping on me. But I’ve forgiven Tinsel Town. This color is so fantastic with its gunmetal base and pieces of glittery silver. I’m hopelessly devoted.
   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en kommentar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...