09 november 2011

Et guddommeligt svin



OPI
Divine Swine

Den ser så flot ud i flasken! Men da vi fik den på neglene, var det to helt forskellige oplevelser, vi havde med Muppet-lakken Divine Swine fra OPI's julekollektion. Vi har valgt at samle dem i denne swatch, så I selv kan bedømme, om den er hit eller skidt.


Den negative oplevelse (Anne Marie):
Et guddommeligt svin? Ja, neglelaknavne lyder sgu bare mere fancy på engelsk. Især når det kommer til Divine Swine – en af lakkerne fra julens film-kollektion ”The Muppets” by OPI. En kollektion, jeg har ventet efter med længsel.

Divine Swine er en mørkelilla glitterlak med større stykker sølv-glitter. I flasken virkede den meget "gennemsigtig", så jeg besluttede mig for at lægge en sort lak som base for svinet.

Man kan så herefter diskutere, om det var en god idé. Den sorte base gjorde, at jeg ikke lagde mere end to lag lak. Divine Swine kræver en del mere, hvis den
skal være helt kompakt. Og der er ikke noget værre end, at have 5 cm lak på for at få en tæt, kompakt farve. Til gengæld skinner den sorte så meget igennem, at Divine Swine får et lidt ”beskidt” look. Du kan selv bedømme, og det er en ”do”eller ”don’t”. Måske jeg skulle have brugt en lilla lak som base i stedet?
 
Divine Swine med sort base colour
Jeg ved, at Charlotte og jeg har haft to meget forskellige oplever med den her lak. Men her kommer min version:

Divine Swine var utrolig tyk og meget svær at lægge. Det var især meget svært at få en balance i de fine stykker sølv-glitter.

Derfor måtte jeg afslutte de to lag lak med at placere sølv-glitter med en tandstik. Det forventer jeg af chunky glitter. Men Divine Swine er ikke i nærheden af chunky.

Ser jeg bort fra den svære applikation, så var Divine Swine på mine negle i over en uge. Det er en meget flot lak, men om den er besværet værd – det kan jeg ikke helt finde ud af.

Jeg glæder mig til at prøve resten af kollektionen. Jeg frygter dog, at jeg vil løbe ind i de samme problemer, da der er et gennemgående look i flere af glitter-lakkerne. Jeg bevarer dog optimismen!



Den positive oplevelse (Charlotte):

Wow! - var min første reaktion, da jeg fik denne flaske i hånden. En lækker lilla gelébase med små, lilla glitterstykker og store, sekskantede sølvglimmer-stykker. 

What's not to love?
Af en eller anden grund valgte jeg at putte en lilla base colour på først, og efter at have hørt om Anne Maries oplevelser, kan jeg gætte mig til, at det nok er det, der har gjort forskellen på vores oplevelser.

Med den lilla base (Barry M's Bright Purple) kom den lilla farve i Divine Swine virkelig frem, og mine negle forvandlede sig til glitrende divaer. I bedste Miss Piggy-stil.

Jeg synes ikke, den var svær at påføre. Glitterlakker kan være svære, men jeg synes, OPI har ramt en god mellemting med denne kollektion, og jeg tror, det er fordi, lakkerne er gelébaserede. Jeg oplevede, at det bare flød - og jeg blev faktisk meget positivt overrasket over, hvor fint glitteret fordelte sig!

Jeg brugte ikke andet end børsten til at fordele glitteret, som blev fint fordelt over hele neglen. Jeg tror, Anne Marie har fået fat i en dum flaske, for det har også været min oplevelse med resten af glitterlakkerne fra Muppets-kollektionen.

Så for at opsummere den positive oplevelse, så synes jeg, de her glitterlakker fra OPI's Muppets-kollektion virkelig rammer den helt rigtige kombination: De er nemme at lægge, holder godt, og så glitrer de helt vildt!

Jeg bliver virkelig i festhumør, når jeg kigger på dem, og jeg er temmelig sikker på, at disse fine lakker bliver tro følgesvende til mange fester fremover :)







Alle seks glitterlakker fra The Muppets Holiday Collection:

Gettin' Miss Piggy With it, Fresh Frog of Bel Air, Divine Swine



Excuse Moi!, Gone Gonzo!, Rainbow Connection




Er der en bestemt Muppets lak, I gerne vil se som næste swatch?



For our English Readers:
We had very different experiences with this Muppet-lacquer from OPI's Holdiday Collection, The Muppets.

Anne Marie:
Divine Swine did not blow me away. It’s a great color, but the glitter gave me some trouble – and the silver pieces had to be placed with a toothpick. The polish was very thick and therefore hard to manage. I know my fellow polish lover, Charlotte, had a very different experience with this polish, so maybe mine was bad. Have you tried it? What was your experience?
Divine Swine ended up looking a bit dirty and burlesque on me, because I wore a black base underneath. Maybe I should have worn a purple one instead. Wear’n’tear was perfect though. Not one chip after seven days. But I must say – this polish did not make me feel divine…

Charlotte:
I love-love-LOVED this lacquer! I layered it over a purple base colour (Barry M's Bright Purple) which made the colour of the Swine pop! I love the glitters in this, which is just perfect for my raven-like heart - I didn't find it difficult to apply at all. Actually I was very surprised of how easily the glitters spread out on the nail. And I have to say, this lacquer might make me feel more divine and less like a swine, no matter the name ;) It's so bling and beautiful, that I suspect this (and the rest of the collection bunch) to be my new party pals!

2 kommentarer:

Skriv en kommentar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...