25 oktober 2011

Scary Monster Mani


Det er Halloween – og derfor tiden til en monster manicure, muuoohahahaaaa…..
Ej, det er en dejlig undskyldning til, at du må gå AMOK med noget nail art! Det gjorde jeg i hvert fald her sidste dag.

Jeg gik til et af de store nail art orakler for at finde inspiration. Youtube er din ven ;-)

Frankenstein zombien og mumien blev hurtigt til mine favoritter (se link længere nede), men de krævede begge free hand nail art. Og… Ja… Der har jeg ikke den heeelt store erfaring. MEN, nu skulle det være! Jeg besluttede dog, at mit free hand projekt ville blive til accent nails – ellers ville jeg sidde i flere timer og nørkle – og det har jeg desværre ikke tid til…

Accent nails
I sommerperioden var der flere kendte, der begyndte at rocke ”accent nail” trenden. Den har været fremme flere gange før, og havde så endnu en revival. Jeg er selv fan af accent nails, fordi det virkelig kan peppe en manicure op. En accent nail er, når du i din manicure vælger at have én negl, der har en anden farve end de andre. I stedet for at vælge en anden farve, kan du også vælge at lave nail art på én negl. Det fedeste er at bruge kontrastfarver, der virkelig fremhæver den ”enlige” negl - det er en accessory i sig selv.

Så her er mit første forsøg med free hand nail art. Jeg holder mig ellers meget til Konad, nail decals og andet pynt når det kommer til nail art, men denne gang har jeg lavet en blanding. Det var også mit første forsøg med akrylmaling. Jeg har læst flere steder, at det er nemmere at bruge til free hand end lak, fordi det er vandbaseret. Laver du fejl, kan du hurtigt fjerne malingen uden, du ødelægger resten af manicuren. Og, det skulle også være nemmere at håndtere, fordi det er mere flydende og tager lidt længere tid om at tørre. Nu har jeg ikke brugt lak til free hand før, så jeg kan ikke helt komme med en konklusion i den sammenhæng.


Mumie free hand og bundlemonster-deko
Til manicuren har jeg brugt følgende:

Mumie:
Hvid: Essie – Blanc
Sort: Halvblank hobbylak (akrylmaling) fra Panduro Hobby
Dotting tool fra eBay
Hobbypensel 3/0 fra Panduro Hobby




Zombie free hand og bundlemonster-deko

Frankenstein zombie:
Zombie grøn: Hot Looks - Spangles
Sort: Halvblank hobbylak (akrylmaling) fra Panduro Hobby
Hvid: Essie – Blanc

Inspireret af: dette klip fra YouTube




Bundlemonster negle:
Orange: Sally Hansen - Sun Kissed
Sort: Konad special nail polish
Bundlemonster plader: 13, 211, 222, 223, 224, 225


Alle negle blev selvfølgelig afsluttet med et lag Seche Vite.




Bundlemonster-plader, som du kan bruge til at
lave "stempler" på dine negle.

Til at lave disse fine Halloween-negle har jeg brugt: (fra venstre)
Konad - Special Nail Polish
Sally Hansen - Sun Kissed
Hot Looks - Spangles
Essie - Blanc
Halvblank hobbylak fra Panduro Hobby (ikke vist)
Seche Vite Dry Fast Top Coat (ikke vist)


Jeg brugte disse dotting tools til at lave øjnene


Gode nail art pensler til en billig mønt - fra Panduro Hobby


Jeg er ikke 100 procent tilfreds med slutresultatet, men jeg trøster mig med, at det var første forsøg ;) Sådan er det jo med lak – skide irriterende men: Øvelse gør mester.

Til gengæld fik jeg brugt nogle af mine nyindkøbte Bundlemonster plader. Det er billigere end de populære Konad-plader, og kan købes i hobetal her: http://www.bundlemonster.com/nail-art-stamping-image-plates-set-25pc.html
Jeg købte selv 46 plader… Ja… Jeg har et problem… Men de var suuuper billige og fyldt med fede mønstre!! Tjek selv ;-)


Er der andre, der har været i gang med at lave Halloween negle??

1 kommentar:

Skriv en kommentar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...