24 oktober 2011

Nail Art: Brug de rigtige pensler



Jeg lærte det på den hårde måde, og derfor besluttede jeg mig for at dele disse (nok ikke vise, men i hvert fald vigtige) ord med jer: Find de rigtige pensler, hvis du vil lave nogen for form udsmykning på neglene.


True story: Jeg ville prøve at eksperimentere med Nail Art, og fandt frem til de farver og designs, jeg ville udfolde til et polish statement ;)

Det eneste, jeg manglede, var penslerne. Dette var en fredag eftermiddag, hvor jeg var
kommet lidt sent hjem, og da jeg bor i provinsen, var der ingen butikker, der havde åbent - ud over Kvickly.

Perfekt, tænkte jeg alligevel, for de har sikkert nogle billige pensler i deres børnekontor-sortiment. Og ganske rigtigt – jeg fik en pakke med 10-15 pensler for bare 20 kroner - og så endda i alle størrelser og former.

Jeg gik i gang med det samme, jeg kom hjem. Og resultatet var nedslående. Stregerne blev ikke lige, fordi hårene på penslen strittede ud til alle sider, selv når den var våd, og så kom der små fragmenter med i manicuren også. Jeg droppede projektet.
De fineste prikker - lavet med den mindste pensel,
jeg kunne finde i Søstrene Grene.

Nogle dage senere var jeg et smut i Søstrene Grene - for de har jo et udvalg af pensler (og malergrej) til billige priser - og her fandt jeg en pensel, som senere viste sig at være fantastisk god! Den kostede vist 23 kroner, men jeg syntes, det var ganske godt givet ud.

I går var jeg så i Aarhus, hvor jeg tilfældigt faldt over en hobbyforretning. Her måtte de da have et eller andet, tænkte jeg, og ganske rigtigt: Jeg fandt en ultrafin pensel til bare 10 kroner stykket, som jeg kan lave alle de små, fine streger med. Jeg har endnu ikke prøvet den, men når jeg gør, lægger jeg en swatch ud her på siden.

 

Her køber du dine pensler:

Mit næste penselkøb bliver disse
ultra-fine, professionelle nail
art-pensler fra Nail4You
Du kan enten vælge at smutte i Søstrene Grene eller en hobbyforretning, som jeg har gjort. Men du kan jo også købe nogle ”professionelle” pensler til formålet.

Her kan du finde et bredt udsnit af pensler fra den danske onlineshop, Nail4You:
Link til webshoppen

Og ellers er der altid gode tilbud at finde på eBay!


HUSK: At rense penslerne mellem hver farve og efter endt brug. Der findes særlige kopper med penselholdere til formålet, men du kan også bare tage din egen kop (jeg bruger selv et plastickrus, som kan smides ud bagefter) og putte en smule neglelakfjerner i.

Har du andre gode tips til, hvor man kan købe pensler (eller andet grej), der virker godt til Nail Art?

   

1 kommentar:

  1. Jeg køber mest mit på ebay men hvis du går der ind så husk af tjekke hele verden der er det gerne bilige

    Jeghedderjulie.blogspot.com

    SvarSlet

Skriv en kommentar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...