27 oktober 2011

E-shop review: BeautyBay.com

   
BeautyBay.com er hurtigt blevet et af mine foretrukne steder at handle på nettet. Der er masser af penge at spare, både på neglelak og alverdens andre skønhedsprodukter. Personligt køber jeg mine Ole Henriksen-produkter her med store besparelser ifht. matas-priser - men i det her indlæg skal det primært handle om neglelak ;)

Herunder kan du læse lidt om produkter,
du kan købe på siden, priser, fragt og levering.
Desuden har jeg givet et antal neglelakker for de forskellige services. Hvad de forskellige antal neglelakker betyder, kan du læse mere om her.


Hvad kan du købe?




Et lille udpluk af de mærker, du kan købe på BeautyBay:
  • Essie
  • Mavala
  • Models Own
  • Nails Inc.
  • Nubar
  • OPI
  • Orly
  • Seche Vite


Priser


Mit seneste køb indeholdte:
1 flaske Seche Vite Dry Fast Top Coat
1 Mavala Correcteur Pen
1 flaske OH On The Go Cleanser
1 bøtte OH Firm Action Mask

I alt inkl. fragt: 690,60 DKK
Matas-pris (ekskl. Seche Vite): 794,95 DKK
Priserne på siden er virkelig lave, hvis man sammenligner med priserne i fx matas. En flaske fra Essie er cirka 35 kroner billigere på BeautyBay - altså omkring 65 kroner, hvor de koster cirka 100 i matas.
Sammenligner man med andre engelske e-shops, ligger prisen på fx OPI og Essie nogenlunde på linie med andre. Så om du skal købe din neglelak her afhænger i virkeligheden af, hvilke lakker du vil have.
Skal du kun have OPI og Essie, kan det bedre betale sig at købe ved http://www.beauty4nails-body.co.uk/ på grund deres faste, lave pris på porto.
Men skal du have andre ting, som du ikke kan købe på den anden side, kan du sagtens købe det hele på BeautyBay. Prisen på neglelakkerne er nemlig den samme.

En rigtig fed feature på sitet er, at du selv kan vælge, i hvilken valuta, du vil se priserne - i englske pund, amerikanske dollars eller danske kroner. Det gør det dejligt overskueligt. Du betaler dog stadig i engelske pund, så de danske priser er et udtryk for den daglige rente, men det er jo en dejlig service, at de allerede har regnet det ud for dig :)



Overskuelighed




Siden har en søgefunktion, så du kan søge efter forskellige mærker. Det er rigtig fint, hvis du ved, hvilket mærke, du går efter,  men vi savner at kunne se hele udvalget af fx neglelakker, så man kan blive inspireret uden at skulle lægge sig fast på et mærke.

Til gengæld er der mange smarte funktioner, som fx: Get the look - Smokey Eyes. Der er også en sektion med gode idéer til julegaver, ligesom man kan se, hvad der sælger bedst inden for hair care, nail care og så videre. Smart!



Fragt og levering


Prisen for forsendelse afhænger af, hvor meget og hvad, du køber. Jeg gætter på, de regner den ud efter vægt. En enkelt flaske neglelak kan sendes hjem til dig for 30 kroner, mens to flasker koster 34 kroner.
Mit sidste køb indeholdte to produkter fra Ole Henriksen, en flaske Seche Vite Top Coat og en Mavala neglepen. Det kostede mig 42 kroner i fragt - og det, synes jeg, er virkelig rimelige priser!

Leveringen kommer an på, om varerne er hjemme på hylderne. Det var mine, så de blev shipped med det samme, og jeg fik dem med posten fem dage senere! Det er en ganske flot tid for en pakke fra udlandet. Til den pris kan man virkelig tale om flot service!



Indpakning


Jeg blev meget positivt overrasket, da jeg fik min første pakke fra BeautyBay. Æsken var pakket ind i en fin plasticpose med hank og logoer over det hele. Produkterne var rigtig godt beskyttet - de lå i de originale æsker og med masser af flamingo-dimser til at afbløde stød og slag.
Pakken kom i denne fine pose - med hank, så jeg
bedre kunne få den med hjem fra posthuset ;)


Produkterne var pakket fint og forsvarligt ind med masser
af flamingo, så der ikke var risiko for skader. Perfekt!



Kundeservice


Umiddelbart har jeg ikke haft brug for kundeservice, så dette punkt er vurderet ud fra den information man får, når man køber herfra.
Den er i top, fordi der er mulighed for at logge ind på sin egen profil fra hjemmesiden og se, hvor langt de er kommet med ens pakke - når man har bestilt, får man straks en e-mail der bekræfter ens køb, og man får endnu en, når pakken er sendt afsted i posten.

 

Har du prøvet at shoppe på www.beautybay.com? Så skriv en kommentar og fortæl os, hvad du syntes om det :)

   

1 kommentar:

  1. Jeg elsker Beautybay! Jeg køber næsten alle mine skønhedsprodukter der (især Essie lakker som jeg er ret afhængig af!). Deres priser er rigtig gode, leveringen er hurtig og de har et stort udvalg af produkter.

    SvarSlet

Skriv en kommentar :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...